Божидар Димитров – директор на Националния исторически музей (НИМ), и скулпторът проф. Велислав Минеков бяха гости на Нова телевизия. Те обсъждаха министъра на културата Вежди Рашидов. Ето част от разговора:

Минеков: Извинявайте, но този каруцарски език, това ли представлява министърът на културата? Това ли е този срам, заради който аз да се срамувам?

Димитров: Министърът на културата е това, което е построил, което е реставрирал, което е направил...

Минеков:Той нищо не е построил, той нищо не е реставрирал...

Димитров: .., което е направил като реформи. Напротив, всичко стана по негово време...

Минеков: Единственото нещо, което ми хареса при Божидар, е когато беше измил с фекални води главата на министър-председателя. Това наистина беше достойно явление.

Димитров: Виж к'во, не очаквах, честно казано, да си на такова ниско равнище. Не очаквах.

Минеков: Нека да си кажа всичко докрай...

Димитров: И понеже става дума за език, казано честно, сега ще използвам и аз лош език: Не знаех, че си такъв задник!

Минеков: Ами това е чудесно, да... 

Димитров: Задник си. 

Минеков: ...трябва да се защитава службата, разбирам. Защитавай я, колкото можеш, защитавай я здраво. Трябва да се защитава.

Димитров: Много съм близо да ти лисна тази чаша вода...

Минеков: Ами, чудесно, да. Ще отговорим по достоен начин.

Димитров: Само че тя не е фекална...

 

„След като работих с Робърт Редфорд, мога да съм спокойна, че кариерата ми струва нещо.”

Дженифър Лопес, американска певица, родена на 24 юли преди 55 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Поглед назад: меланхолията, която ни влюби в „Изгубени в превода“ на София Копола

 Филмът оставя ярка следа както в съзнанието на зрителите, така и в историята на киното от първото десетилетие на 21-ви век...

Възкръсва ли  американският уестърн?

 

Най-амбициозният проект на Кевин Костнър - „Хоризонт“, е вече факт

Фантастичният свят на магията и езика

 

Слабо звено на „Вавилон: Тайна история“ от Ребека Ф. Куанг е вмъкването на идеята за дискриминацията, която като че ли става неизменна част от съвременната художествена литература...