Протест срещу културната политика на управляващите беляза Световния ден на театъра час преди церемонията „Театър без граници”, на която Съюзът на артистите раздава традиционните награди „Икар”. Театрали и културни организации протестираха срещу унищожителната политика на правителството спрямо културата и театрите в частност. 

Точно преди церемонията близо 300 души с бели ленти застанаха пред Народния театър и се наредиха в кръг. Сред протестиращите бяха Ивайло Христов, Ирен Кривошиева, Александра Василева, Георги Кадурин, Пламен Манасиев и Ивайло Захариев, Станка Калчева, Вида Пиронкова, Георги Каприев, Жорж Ганчев, Пеньо Пирозов.

През изминалия месец множество театри се обявиха против лоялността на Съюза на артистите спрямо намерението на Вежди Рашидов да превръща „нерентабилните” театри в открити сцени и поискаха оставката на ръководството на професионалната организация. 

Призивът за протест е подписан от  граждани, музиканти, театрали, художници и други представители на културната общност. В „Пакта за култура“ се казва, че "Министерството на културата провежда безотговорни, некомпетентни и непрозрачни политики, които не само не подпомагат развитието на културата, но водят до нейното безвъзвратно унищожение". Настоява се  1% от брутния вътрешен продукт да се влага в културна дейност, изпълнение на 10-процентното отчисление за култура по Закона за хазарта и преструктуриране на ресорното министерство.

„Мнозина са наричани актьори, но малцина са актьори.”

Фей Дънауей, американска актриса, родена на 14 януари преди 84 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Писателю, бъди цял!

 

Марин Георгиев отдавна разлайва литературните псета. Причината е в неговия метод, който той никъде не е формулирал, но го приема като нещо дадено и прието, присъщо на душата и морала му. В „Заговорът на мъртвите“ той го обговаря многократно, но никъде не го формулира...

Въпроси откъм сянката

 

Всеки компромис със съвестта и морала се заплаща – това е внушението на „Светлина и сянка“ на Даниел Келман... 

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…