АЕЖ - България

Избирането на народния представител Вежди Рашидов начело на парламентарната комисия по културата и медиите е лош сигнал за медийния сектор в България. 

В качеството си на министър на културата Рашидов, прекрачи недопустима граница, като си позволи да дава напътствия на журналиста от Българската национална телевизия Георги Ангелов какво да бъде отношението му към държавните институции, обвързвайки въпроса с този за заплащането му. 

Този директен политически натиск и опит за сплашване не само на конкретния журналист, но и на всички негови колеги бе осъществен посредством официално право на отговор до Българската национална телевизия. Тази публичност бе ясно доказателство, че министърът се чувства недосегаем и не се притеснява от реакцията на обществото. Това бе потвърдено и от отказа му да подаде оставка след избухването на скандала. 

Друг медиен скандал, в който бе замесен Рашидов, бе отпускането на публични средства по комуникационната стратегия за предстоящото българско председателство на Съвета на Европейския съюз на избрани по неясни критерии медии и чрез дружества, свързани с роднини на министъра и други членове на кабинета. 

Неясни бяха и критериите, по които Министерството на културата избра десет журналисти, които да командирова до Париж във връзка с изложба в Лувъра през 2015 г. Признанието на Рашидов „Аз съм ги повикал (журналистите – б.а.) не да ми създават скандали” навежда на съмнения за купуване на медиен комфорт." 

С оглед на репутацията на Рашидов, Асоциацията на европейските журналисти-България намира, че избирането му на този пост е лош знак. В навечерието на българското председателство на ЕС, в момент, когато съюзът е изправен пред предизвикателството на масирана антиевропейска пропаганда и фалшивите новини, най-висшият орган в една парламентарна република е натоварен с огромна отговорност и не може да си позволи личност със спорна репутация да оглавява тази толкова важна комисия. 

В същото време, сред депутатите в 44-то Народно събрание и сред членовете Комисията по културата и медиите присъстват утвърдени журналисти, които вероятно биха могли да допринесат за подобряването на медийната среда в България, ако оглавят ресорната комисия.

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ПОЗИЦИЯ

    Галин Стоев, режисьор: Живеем в мек вариант на "Коза ностра"

     

    "Ако продължи отглеждането на тази робска стратегия за оцеляване, може би след 100 години тази нация няма да съществува", коментира още Стоев.

     
  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • БЕЗПОДОБНИЯ

    „Масонската ложа и братството на Левски”

    Делото и животът  на Апостола на българската свободата винаги са будили интерес. 

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     

„Колкото повече ограничаваш себе си, толкова повече се разкрепостяваш. Деспотизмът на ограниченията само помага да се достигне точността на изпълнението.”

Игор Стравински, руски композитор, роден на 17 юни преди 139 години

Анкета

Гледате ли културни събития онлайн?

Да - 40%
Не - 50%

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

Заслуженият успех на „Братя“

 

За силното въздействие на сериала допринесе и още нещо – стегнатият му ритъм, компресираният разказ, умението да се пласира интересна и занимателна история в рамките на около 30 минути.

Уди Алън между „Осанна!“ и „Разпни го!“

 

„Само да вметна“  е дългоочакваното защитно слово на легендарния кинаджия

Голата истина за група „Жигули“

 

За каква криза може да се говори в родното ни кино, дори в днешните условия, след като имаме такъв талантлив и плодовит режисьор?