„България има население от около 6 млн. души и има над 50 държавни театъра. В Италия, която има население от около 60 млн., няма нито един държавен театър. Трябва да си говорим истината." Това каза Вежди Рашидов по bTV в неделя, цитиран от „Фокус”.

 „Като разбрахме, че има някои провинциални театри, за които аз на шега казвам, че бият Бродуей по посещаемост, видяхме, че не сме узрели още. Направихме висока ставка. Върху всеки билет от 5 лева, давахме 15 лева субсидия от държавата. Малко ли е това? Приходите от билетите оставаха също за театъра и така печалбата им още нараства. Общинските помощи и дарителски пари също оставаха в театъра. Бяхме направили всичко необходимо театрите да имат свои приходи”, обясни министърът.

Поводът за оправданията му е новото финансиране по идея на министерството от лятото, според което субсидията ще се дава на база 1 лев реализиран приход, а не на продаден билет, както досега. В резултат множество културни институции реагираха възмутено и обясниха, че това ги обрича на мизерия и дори затваряне. 

Министърът обаче не смята така, дори анонсира още реформи, макар и „бавни”. По повод на оставката на Сашо Морфов от Народния театър заради невъзможността му да се пребори за добро заплащане на трупата, Рашидов обяви:

„Никой не е свалил статута на Народния театър „Иван Вазов”. Има 4 театъра с национален статут. Трябва да знаем обаче, че статут не означава привилегии. Никой не е намалява нищо, а променихме начина на заплащане.”

 

„Като малък исках да бъда горски рейнджър или въглищар, само не и като баща ми, който работеше в офис.”

Харисън Форд, американски актьор, роден на 13 юли преди 82 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Поглед назад: меланхолията, която ни влюби в „Изгубени в превода“ на София Копола

 Филмът оставя ярка следа както в съзнанието на зрителите, така и в историята на киното от първото десетилетие на 21-ви век...

Възкръсва ли  американският уестърн?

 

Най-амбициозният проект на Кевин Костнър - „Хоризонт“, е вече факт

Фантастичният свят на магията и езика

 

Слабо звено на „Вавилон: Тайна история“ от Ребека Ф. Куанг е вмъкването на идеята за дискриминацията, която като че ли става неизменна част от съвременната художествена литература...