ВЕЛИСЛАВ МИНЕКОВ, "ФЕЙСБУК"

Относно досието на Юлия Кръстева.

Комисията ни запознава с документи, в които няма конкретни материали за съпричастност от наблюдавания сътрудник. Липсват донесения и ясни доказателства за агентурно минало. Комисията публикува цялото досие – изключително явление, за втори път след досието „Гоце“. Комисията забравя да добави отказът на ДС (1971) за продължаваща работа с агента.

Какво означава това и какви ще бъдат щетите в желанието ни да понесем и узнаем трагедията на нашето близко минало.

Няма никога да разберем истината, отнасяща се до конкретния случай. Ще бъдем разделени в мнението си, ще бъдем разединени в желанието си да назовем перверзията на една диктатура. Ще забравим за ролята на уродливите офицери и техните чиновници застанали в раболепие пред чужди окупатори, посветени в сталинистки идеи и лагерно общество.

Кръстева ще осъди България и нейната нещастна комисия за досиета. ЕСПЧ ще потвърди това съдебно решение, без някой да попита за нашето мнение. Ние, данъкоплатците, ще заплатим щетите на потърпевшата. Но това е малката щета.

Ще последват съдебни жалби от всички оповестени с т.н. „картончета“ ченгета или попаднали случайно там. Комисията ще бъде унищожена от обектите на самата комисия. Комисията ще бъде разобличена в политическа игра спрямо силните за деня и деликатен слугинаж в името на собственото си оцеляване.

Правителство и парламент днес представляват фракции на бившата диктатура до 1989 г., определяща себе си с идеалът на невъзможната идеология на равенството достигнало трагедията на диктаторски абсолютизъм и ненавист към личността и просперитета.

В този парламент ще има единство за закриване на комисията и съответно унищожаването на документите изобличаващи нещастната ни история и днешна съдба. Ще получите декларация, че нацията не бива да бъде разединена, че лустрацията е закъсняла глупост…

Доносниците и техните господари се присмиват над вашия разум и безполезен интелект. Мълчите в ежедневното си нещастие и страх от господаря.

Заслужаваме съдбата си.

„След като работих с Робърт Редфорд, мога да съм спокойна, че кариерата ми струва нещо.”

Дженифър Лопес, американска певица, родена на 24 юли преди 55 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Поглед назад: меланхолията, която ни влюби в „Изгубени в превода“ на София Копола

 Филмът оставя ярка следа както в съзнанието на зрителите, така и в историята на киното от първото десетилетие на 21-ви век...

Възкръсва ли  американският уестърн?

 

Най-амбициозният проект на Кевин Костнър - „Хоризонт“, е вече факт

Фантастичният свят на магията и езика

 

Слабо звено на „Вавилон: Тайна история“ от Ребека Ф. Куанг е вмъкването на идеята за дискриминацията, която като че ли става неизменна част от съвременната художествена литература...