Проф. Велислав Минеков коментира във „Фейсбук” статията на Теодор Ушев „Хладнокръвно. Светлин Русев бе Франкенщайн, създаден от прословутата българска сервилност към силните на деня”, публикувана във весткник „168 часа”.

 

„За Теодор Ушев

Не го познавам, не сме близки, не сме приятели.

В заседание на академичния съвет Теодор Ушев бе признат като член на настоятелството на Художествената Академия. Това е признание с огромно значение за нашият институт. Щастлив съм, че човек със световна значимост, ярко гражданско поведение и художник, дарен с интелект, ще бъде част от нашата нещастна общност и будител във време на заспалата гражданска съвест и предопределен слугинаж на управляващата ни простащина. Позволявам си да твърдя, че Теодор Ушев, дори без значение на неговата успешна кариера, без значение къде е, е не само художник, но и гражданин. Гражданин с мнение, което високо ценя. Да бъдеш гражданин е най-високата чест на света, ордени не са нужни.”

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

„В любовта всички се нуждаем да упражняваме само едно: да си даваме свобода един на друг.”

Райнер Мария Рилке, австрийски поет, роден на 4 декември преди 148 години

Анкета

Ще подарите ли книга за Коледа?

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Наполеон“ - филм за възхода и падението на един амбициозен лидер

 

Ридли Скот здравата се е потрудил върху своя епос и заслужава похвала, която ще му е необходима в неговото по-нататъшно творческо развитие

„Диада“ без доза щастие

„Диада“ е честно реализиран филм, с уверена и с ясни послания режисура, впечатлява и операторска работа

За „Ваймар експрес“ и силата на таланта

 

На финала авторката на филма търси помирителен жест – тя деликатно и предпазливо, премерено и едва ли не извинявайки се, стига до извода, че личността и пристрастията на Мутафова отстъпва пред силата на нейния талант, което си е и самата истина.