Министърът на културата Вежди Рашидов трябва да отговори на депутатски въпрос защо от години не провежда конкурси за важните културни институции в страната, съобщи „Дневник“. В четвъртък стана известно, че депутати от Реформаторския блок са му изпратили парламентарен въпрос за Националното музикално училище "Любомир Пипков", Националния исторически музей, Националния филмов център, Софийската филхармония и др. 

„Музикалното училище се управлява без конкурс от 20 години, а Божидар Димитров вече 10 години е директор на Националния исторически музей (НИМ), въпреки че изискването е нов конкурс за поста да се провежда на всеки пет. Защо министерството нарушава закона и какво става с многото назначения "до провеждане на конкурс", питат депутатите и обвиняват министъра в кадруване за над 100 длъжности.

"Създава се впечатление, че и в двата си мандата като министър Рашидов не изпълнява стриктно закона в частта му за конкурсен избор на ръководни длъжности. Това е лоша тенденция, която води до неравнопоставеност между хора, които са изпълнили процедурата и други, които с години заемат директорски позиции", пише депутатът Мартин Димитров.

В музикалното училище е имало само един конкурс - през 2007 г. Директорът на НИМ, освен че е с изтекъл мандат, е в пенсионна възраст, а поведението му накара над 2300 души да искат оставката му.

Депутатите искат информация и за директорите „изпълняващи длъжност до провеждане на конкурс“, които са назначени пряко и нямат мандат. В наредбите на министерството няма срок за организирането на конкурс. Така за Националния институт за недвижимо културно наследство няма конкурс близо 5 години, въпреки че последната временна директорка арх. Даниела Джуркова бе обвинявана в корупция и от служителите си, и от депутати, дават пример реформаторите.

За филмовия център и  Софийската филхармония се проведоха конкурси, но никой не събра необходимия брой точки и завършиха със служебно назначен директор. Изслушванията, документите, решенията и дори членовете на конкурсните комисии министерството пази в тайна.

"Логично много хора си задават въпроса дали не е налице някаква субективна избираемост за това къде да се провежда конкурс и къде – не. Особено когато за важни институции като НИМ и НИНКН и музикалното училище "Любомир Пипков" конкурс не е провеждан с години", пише народният представител Петър Славов. 

Пред Nbox директорът на Националния исторически музей Божидар Димитров призна, че последният конкурс, в който е участвал, е бил преди десетина години, а срокът на назначението му е изтекъл.

"Изтекъл е срокът, но министърът на културата може да го продължи, ако е доволен от работата на директора, до нов конкурс. Доколкото знам, Вежди Рашидов смята да прави конкурс скоро. Бих искал да знам кой от тези въпросни депутати е недоволен от работата ми по издирване, събиране, консервация и реставрация, изучаване и експониране на културно-историческото наследство. Да ми посочат един мой пропуск, едно недоволство от работата ми", каза Димитров.

На въпрос ще участва ли в конкурса, когато Рашидов го обяви, директорът на НИМ е категоричен:

"Да, разбира се, ще кандидатствам и очаквам да го спечеля, както винаги досега съм го печелил".

.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

"Когато искаш да намериш жест, когато търсиш как да играеш на сцената, трябва само едно - да се вслушаш в музиката. Композиторът вече се е погрижил за това."

Мария Калас, оперна дива, родена на 2 декември преди 100 години

Анкета

Ще подарите ли книга за Коледа?

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Наполеон“ - филм за възхода и падението на един амбициозен лидер

 

Ридли Скот здравата се е потрудил върху своя епос и заслужава похвала, която ще му е необходима в неговото по-нататъшно творческо развитие

„Диада“ без доза щастие

„Диада“ е честно реализиран филм, с уверена и с ясни послания режисура, впечатлява и операторска работа

За „Ваймар експрес“ и силата на таланта

 

На финала авторката на филма търси помирителен жест – тя деликатно и предпазливо, премерено и едва ли не извинявайки се, стига до извода, че личността и пристрастията на Мутафова отстъпва пред силата на нейния талант, което си е и самата истина.