Доскорошният министър на културата от ГЕРБ - Вежди Рашидов, отново демонстрира управленското си разбиране за цензура спрямо критичните към него медии (които са много малко на брой). 

В интервю за "Канал 3" в неделя "почетният мултак" описа и привързаността си към групировката "Мултигруп" с думите: "Никога не съм работил в "Мултигруп". Познавах Илия Павлов, може да има грехове момчето, на мен никога нищо не ми е сторил."

"Нашата държава се управлява от "Фейсбук", платени протестъри от улицата. Скоро едни протестъри, едни соросоиди дойдоха да ми искат оставката", обяви възмутен културтрегерът. "В едно предаване, в което трябваше да се говори за Закона за културното наследство, изведнъж започва да се говори против министъра – че е крадял, че има хотели, че е идиот. Тогава писах на водещия, който не направи никакви усилия да спре, дори се хихикаше. Тогава казаха, че има натиск от страна на министъра срещу свободата на словото. Държавната медия е също на заплата на държавната ясла, както е и министерството“, каза Рашидов. Става дума за това, че медии публикуваха информация, че синът му има хотел в Алпите, а Рашидов яростно отрече. 

"Написах писмо до главния прокурор и поисках проверка за последните 10 години в НАП. Излизам от министерството с това, с което съм влязъл през 2003 г. Помолих данъчните да проверят и сина ми", каза възмутен ексминистърът.  

„Лесно е да се предвидят действията на себелюбеца, трудно е да се отгатнат само действията на честните и безкористните хора.“

Фенимор Купър, американски писател, роден на 15 септември преди 235 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Това най-опасно изкуство – науката

 

 

„Кога престанахме да разбираме света“ и е, и не е обичайна книга. Тя е от тези романи, които можем да определим като факшън

За градинаря, смъртта и непосредствения писателски талант

 

Новият роман на Георги Господинов „Градинарят и смъртта“ е обран, стегнат, лапидарен и целеустремен в добрия смисъл на думата

„Софийски музикални седмици“ - ценно музикално-историческо изследване

 

Книгата на Диана Данова-Дамянова ще бъде ценен източник на точна информация не само за изследователите, но и за всеки интересуващ се от явленията в историята и съвремието на музикалната ни култура.