Недоволните от управлението на министъра на културата Вежди Рашидов и от действията на ГЕРБ изобщо ще излязат на протест на 18 април от 17.00 ч. пред Министерския съвет, съобщиха за БНР председателят на гражданската инициатива „Българска култура” Татяна Симеонова и композиторът Вида Пиронкова. Датата е избрана, тъй като тогава е Международният ден на паметниците на културата, които вече втори мандат на ГЕРБ се унищожават. Поканени са археолози, архитекти, писатели, музиканти, актьори, художници и всички останали от сферата на културата. 

Организацията е учредена след нелепия опит на министерството да заплаши 7 театъра и танцов ансамбъл със закриване. На 3 март се събират над 80 творци от всички гилдии и жанрове, а протестът пред Народния театър на 27 март е бил първата изява на недоволните артисти. 

Гражданската инициатива „Българска култура” обединява творци от всички изкуства, които настояват за съхраняване и развитие на културата, образованието и изкуството. 

"Не искаме повече пари. 140 млн. лв. се отделят годишно за култура. Искаме ясно разпределение - сега е пълна мъгла. Искаме да има национална стратегия за развитие на културата, така че който и да е министър на културата, да не може еднолично да разпределя парите", заяви пред БНР Татяна Симеонова. Тя посочи, че творците най-накрая започват да търсят правата си. "Виждаме злонамерена политика от страна на министерството на културата - цели да унищожи и закрие много национални институти, паметници на културата се сриват или се правят недоброкачествено", добави Симеонова. 

Вида Пиронкова обяви, че гражданите искат незабавно изпълнение на Закона за хазарта - да се отделя 1% за Национален фонд "Култура", който финансира на проектен принцип. През м.г. той е трябвало да получи 30 млн. лв. от хазарт, но финансовият министър Владислав Горанов отказал да спази закона. Не действа и законът за меценатството.

Артистите настояват и да не се прилага пазарният принцип спрямо театрите - т.нар. делегирани бюджети, които доказаха неефективността си. От нова година галериите и музеите се финансират на същия принцип и бомбите там предстои да гърмят. 

Коментари  

+1 #1 Име Задължително 12-04-2016 19:52
Точно така, парите трябва да се разпределят ясно, както винаги е било, на калпак. Два артиста две зdплати, толкова, какви са сега тия глупости, па зрители, па планове, па възвращаемост, артистът затова е артист да си получава заплатата от 440 лева, така е било, така и ще бъде, който е посегнал на щата добро не е видял. Щат до смърт, е хайде, до пенсия, лудите и младите да играят, да влизат от роля в роля, тях пари не им трябват, тях роли им дайте. За декор и костюми, кво толкова, "Изгубена Станка" ще я играем на два дирека и два стола още сто години, че това си е българската култура тръгва и спира до "Изгубена Станка"
Цитиране

„Не мога да кажа, че разбирам жените, но както ми разказваха, Сократ, Шопенхауер и Айнщайн също не са успели.“

Бъстър Кийтън, американски актьор и писател, роден на 4 октомври преди 128 години

Анкета

Остава ли ви време да четете книги?

Да, както винаги - 80%
Все по-малко - 20%
Не чета изобщо - 0%

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Камъчета под езика" - рядка и дълбока книга

 

Написаното от Марин Георгиев е амалгама от автобиография, история, литература и конюнктура, строги и точни наблюдения на писатели и поети, на характерите и поведението им, както и превъплъщенията им и преди, и сега

Прометей, герой и жертва

 

Без съмнение „Опенхаймер“ ще бъде един от най-добрите филми в историята на киното. Невероятна операторска работа, изключителна актьорска игра и впечатляващи саундтраци.

Не губете време...

Нагоре по стълбата, която води надолу

 

 „Астероид Сити“ на Уес Андерсън  - ЗАЩО?