Церемонията по откриването на Пловдив - Европейска столица на културата 2019, предизвика противоречиви оценки. Шоуто върху "вавилоноската" кула за 3 млн. лв., препречила централния булевард в града, бе сравнено със социалистическите рецитали, както и с шоуто по посрещането на Нова година в Сидни. Според мнозина то е голям успех в световен мащаб, според други е било лошо изпълнено и единствено светлинните ефекти са били на ниво. 

Ето някои от мненията, споделени във "Фейсбук": 

Жанина Драгостинова:

Пловдив събуди у мен пионерчето, което ходеше на драмсъстав в Пионерския дом. Иначе вятърът духа много артистично, направо красиво.

Ох, и това изкрещяно с пълно гърло "цузамен" също ме развълнува! Гларусите казваха "цузамен шлафен и киндер махен". Изобщо Пловдив възкраси детството плюс юношество. Какво повече да иска човек?

 

Ивайло Дичев:

Столицата на еврокултурата в Пловдив почва с един жанр, с който ни мъчеха през соца - литературно-поетичен монтаж. Учителката раздава на всеки някаква реплика, която да прочете прочувствено в някакъв момент. Виждам, че с задава и цветомузика. Ех, младост!

 

Вени Марковски:

Уважаеми хора,

Пловдив е вече официално културна столица на Европа!  Във връзка с това, прочетете как отразяват церемонията по обявяването на този знаменателен факт в западните медии.  

Нарочно пускам статията от Асошиейтид прес, защото е публикувана в главните световни медии - “Дойче веле”, “Вашингтон пост” и т.н. 

И нарочно не пускам български коментари за откриването, защото — при цялото ми уважение към правото на всеки да се изкаже по темата — по света никой не чете коментарите на нашенци и никой не иска да знае какво е мнението на Бай Ганьо. Вместо да се впечатлят от нечие мнение в социалната мрежа, хората четат “Ню Йорк Таймс”, където Пловдив е посочен като едно от 52-те места, които трябва да бъдат посетени през 2019-а година — и това е много по-важно, отколкото какво пишат нашенци във Фейсбук..

 

Иво Христов:

Пловдив 2019: шествие на кукери, а четирима рецитатори ни призовават: close your eyes! Другото е "Ален мак" от епохата на триумфиралия либерализъм. Страх ме е да си помисля какво ще напише Явор Дачков, ако гледа. Give culture a chance! Съчувствам на артистите, които са въвлечени в това недоразумение.

 

Ани Салич:

И за да има баланс на мненията, ще си позволя да споделя пост с красиви снимки на прекрасния Пловдив на господин, който коментира мнението ми за спектакъла.Аз лично не усетих колко неповторима и ценна за цяла Европа е нашата култура от най-древни времена до днес, когато нашите изпълнители и художници са добрите посланици на България по света. Уникалната култура заслужава и уникално начало на дългоочакваното и напълно заслужено домакинство от Пловдив. За мен този спектакъл не разказа и не показа каква е българската култура. Но може би такъв е бил сценарият, който не знам кой е одобрил, но знам, че можеше и по-добре. На мен лично не ми хареса.

 

Пловдив - Европейска столица на културата 2019:

Медиите от цял свят говорят за Откриването на Пловдив - Европейска столица на културата! USA TODAY обръща специално внимание на впечатляващия спектакъл "Ние сме всички цветове" и богатата културна програма през 2019.

  • БЕЗСМЪРТИЕ

    Девизът „Свобода или смърт“ навърши 250 години

    Фразата е използвана за първи път в църква, когато адвокатът и законодател Патрик Хенри държи пламенна реч, за да убеди колонистите от Вирджиния да се подготвят за война срещу потисническата Великобритания

„Опитвам се да не гледам напред или назад, опитвам се да продължа нагоре”.

Шарлот Бронте, английска писателка, родена на 21 април преди 209 години 

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„И аз слязох“ - завещанието на Владимир Зарев

 

Писателят стриктно се придържа към евангелския текст, самият той се стреми да бъде стегнат, лапидарен, обран, ефективен, бяга от многословието...

Възродени звездни мигове от оперното изкуство

 

„Запленени от сцената“ от Огнян Стамболиев – книга от портрети на оперни творци

Дневникът на Борис Делчев – разрез на соцепохата

 С какво обаче записките на литературния критик са чак толкова опасни? Двадесет години след първата публикация, когато страстите са стихнали, а и почти никой от действащите лица вече не е сред живите, те вече се четат по друг начин.