За трета поредна година Нощта на театрите кани почитателите на театралното изкуство в храмовете на Мелпомена. В инициативата ще се включат театри, алтернативни локации, зали, клубове, театрални формации в София, Пловдив, Варна, Бургас, Русе, Велико Търново, Стара Загора, Шумен, Сливен, Ямбол, Благоевград, Хасково, Казанлък, Димитровград, Перник, Търговище, Силистра и Смолян. Посланието е „Актьорът трябва да гори на сцената, но сцената не трябва да гори“. 

Тази година в посланическия екип на Нощта на театрите са балерината Боряна Петрова и актьорите Владимир Пенев, Владимир Карамазов, Юлиан Вергов, Захари Бахаров, Дарин Ангелов, Ованес Торосян, Калин Врачански, Снежина Петрова, Теодора Духовникова, Силвия Петкова, Ана Пападопулу, Лилия Гелева, Александра Василева, Луиза Григорова. 

Вижте пълната програма във всички градове тук

„Висшето образование не е показател за ума, скъпите подаръци не са признак за любов, обещанията и думите не винаги са истински. Вашият опит, внимание и поведение към хората – това е наистина ценно.“

Орландо Блум, английски актьор, роден на 13 януари преди 48 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Писателю, бъди цял!

 

Марин Георгиев отдавна разлайва литературните псета. Причината е в неговия метод, който той никъде не е формулирал, но го приема като нещо дадено и прието, присъщо на душата и морала му. В „Заговорът на мъртвите“ той го обговаря многократно, но никъде не го формулира...

Въпроси откъм сянката

 

Всеки компромис със съвестта и морала се заплаща – това е внушението на „Светлина и сянка“ на Даниел Келман... 

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…