"Медиапул"

Колектив "Кино Космос", който стоеше зад възраждането на емблематичното кино в Пловдив, обяви, че оттегля доверието си и всички свои проекти от Община Пловдив. Според екипа на организацията титлата "европейска столица на културата" се прахосва, а общинската фондация, която се занимава с организацията е партийно зависима. Това става ясно от писмо на Колектив "Кино Космос", разпратено в петък. 

Решението за това е заради намерение на общинската администрация да направи ремонт на сградата на кино "Космос" за 2 милиона лева, без архитектурен конкурс, а само с инженерингова поръчка. Решението за изпълнение на ремонта е взето само година и четири месеца преди началото на кампанията Пловдив - Европейска столица на културата.

В писмото се посочва, че по-кратките срокове водят до некачествени проекти, строителство с минимални инвестиции и посредствен краен резултат. Инженерингови поръчки се планират не само за старото кино, но и за сградата на Дружеството на пловдивските художници и площад Централен в Пловдив.

Кино "Космос" спря да съществува през 1999 г., 35 години след построяването на емблематичната зала с киносалон от 900 седящи места по план на арх. Любомир Шинков. През 2012 г. група от млади архитекти излезе с инициатива за възстановяване на рушащата се сграда с цел превръщането й в пространство за културни събития.

Собственик на сградата е Община Пловдив, която заедно с Колектив "Кино Космос" представя проекта за новото предназначение на сградата като част от кандидатурата за Европейска столица на културата. Междувременно става ясно, че авторските права за архитектурния проект на киното са прехвърлени от създателя на оригиналния проект арх. Шинков на арх. Тодор Абаджиев (създал сградата на Колодрума).

От колектив "Кино Космос" обвиняват община Пловдив в централизирано и непрозрачно действие, както и в "преднамерена последователност, която не е в името на града".

"Община Пловдив изолира активните граждани, утвърдените професионални и културни организации. Със своето пренебрегване и възпрепятстване на гражданските инициативи Община Пловдив устойчиво се бори за гражданско безразличие и пасивност.

Общинската фондация “Пловдив 2019” е зависима  институция с изключителна партийна намеса. Целият ù състав е подменян неколкократно до пълното заличаване на фигурите и ценностите, спечелили титлата.

Поради гореизброените факти, основните проекти на апликацията, свързани с "Тютюневия град”, о-в Адата, кино "Космос”, кв. Столипиново и други емблематични градски пространства, вече са компрометирани и нереализуеми. Сградата на Кино “Космос” е превзета от партийни и надпартийни интереси.

Община Пловдив прахосва титлата Европейска столица на културата, която успешно можеше да бъде носена от друг български град с по-достойно управление и да представи страната ни в много по-благоприятна международна светлина", твърдят от Колектив "Кино Космос".

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

„Няма такова нещо като лошо уиски. Просто някои са по-добри от други. Но човек не трябва да злоупотребява с алкохола, преди да навърши 50. След това би бил глупак, ако не го направи.”

Уилям Фокнър, американски писател, роден на 25 септември преди 124 години

Анкета

Хареса ли ви концертът на Соня Йончева и Пласидо Доминго в София?

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

Майер Лански – ангелът с мръсно лице

 

Интерпретацията, която прави Харви Кайтел на Майер Лански е модерна класика, която трябва да се изучава като образец на актьорско майсторство в киноучилищата.

В "Заповед за арест. Как станах враг номер едно на Путин" се оглежда България на ББ

 

"Горещо я препоръчвам на всички – и на русофили, и на русофоби; и на разумно мислещи, и на изначално предубедени; и на силно ангажирани, и на напълно безразлични; и на много информирани, и на малко знаещи" - ревю на Николай Слатински

Дуилиу Замфиреску, за когото изкуството не бива да репродуцира действителността

 

Трилогията на класика представя и участието на северната ни съседка в Руско- турската война от 1877- 1878 г.