Служебният министър на културата Рашко Младенов предлага нов модел за финансиране на театрите, съобщи mc.government.bg. 

Става дума за нова методика за субсидиране, за която обаче на сайта липсва конкретика. Очевидно става дума за получаване на по-висока сума за издръжка, тъй като според съобщението "като възможен негативен ефект от дискутирания модел бе посочена евентуална демотивация и разчитане само на субсидията". 

Министърът се е срещнал с директори на театри и ги уверил, че предложението му ще им даде "спокойствие и възможност да загърбят дребните сметки и усилията да си платят тока и парното, за да могат да правят изкуство".

Проведени били две срещи – с директорите на театралните институти и с директорите на музикалните институти, поради спецификата на различните сценични изкуства. На втората среща – с ръководителите на оперите Младенов казал:

„Искаме да обсъдим с вас промени в методиката и ако ги приемате, когато дойде редовният кабинет, да я има предвид. Методиката гарантира една основна сума, която да ви даде спокойствие, а не само да се води битка за билетчето. Над тази гарантирана сума приходите остават за театъра. Разбира се, ще трябват и стимули, за да се върви напред."

"Тази гарантирана база ще даде възможност на всеки театър да прави иновации и да развива политики", допълнил зам.-министър Боил Банов. „Аз не се страхувам от възможна демотивация, защото ви познавам – вие всички имате професионални и творчески амбиции. Деликатният момент тук е в лимита за харченето на приходи, но проведохме три срещи с Министерството на финансите и вярваме, че ще има подходящ разписан инструмент за тези приходи. Ако одобрите този модел, ще се търсят начини да се гарантират и разходните тавани. Така че да имате не само спокойствие, но и творческа свобода”.

Според Младенов общините също трябва да помагат на театрите, а подкрепата на министерствотоа трябва да отива за творческа дейност, производство и по-високи заплати.  

 

 

 

 

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ПОЗИЦИЯ

    Галин Стоев, режисьор: Живеем в мек вариант на "Коза ностра"

     

    "Ако продължи отглеждането на тази робска стратегия за оцеляване, може би след 100 години тази нация няма да съществува", коментира още Стоев.

     
  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • БЕЗПОДОБНИЯ

    „Масонската ложа и братството на Левски”

    Делото и животът  на Апостола на българската свободата винаги са будили интерес. 

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     

„Млякото е за малките деца. Големите пият бира.“

Арнолд Шварценегер, американски актьор, роден на 30 юли преди 74 години

Анкета

Гледате ли културни събития онлайн?

Да - 40%
Не - 50%

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

За романа „Девети“, царското злато, Тодор Живков и пътеките на историята ни

 

Но защо при редактирането й са отпаднали шест глави, които Божилов ядосано вкарва в своя блог и дебело подчертава, че при преиздаването  на романа през 2023 г., когато си възстанови авторските права, книгата ще излезе в автентичния си пълен вид?

Заслуженият успех на „Братя“

 

За силното въздействие на сериала допринесе и още нещо – стегнатият му ритъм, компресираният разказ, умението да се пласира интересна и занимателна история в рамките на около 30 минути.

Уди Алън между „Осанна!“ и „Разпни го!“

 

„Само да вметна“  е дългоочакваното защитно слово на легендарния кинаджия