"Българската изложба в Париж през 2015 година е струвала 700 хиляди лева", заяви на пресконференция министърът на културата Велислав Минеков. "Това е първият случай, при който България е платила, за да покаже свое изкуство в чужбина - нещо, което е носило само приходи", заяви още той.

На 16 април страната ни открива в "Лувъра" изложбата "Епопея на тракийските царе - археологически открития в България". Показани са 1629 артефакта от 17 български музея, а експозицията продължава до 20 юли същата година.

Проф. Минеков се възмути, че това е първият случай, в който България плаща, за да покаже историята си, а до този момент е било обратното и даде пример с 1974 година, когато е била първата изложба с български съкровища във Вашингтон:

"В онези години, когато тази „валута“ се цени също толкова много, тя носи на България близо 5 милиона долара. След този успех започва показване на нашите съкровища по целия свят. Това е носило огромни приходи. За първи път ние плащаме, за да представим нашето културно наследство. Такова нещо никога не се е случвало".

Минеков съобщи още, че скоро Великобритания, Германия и Норвегия ще ни върнат културни ценности. 

Той обяви, че е назначен новият директор на Националния институт за недвижимо културно наследство. Това е арх. Петър Петров.

Професор Минеков е сезирал прокуратурата за ремонта на софийското Ларго и на Националната гимназия за древни езици и култури, но по думите му отговор засега няма.

 

„Висшето образование не е показател за ума, скъпите подаръци не са признак за любов, обещанията и думите не винаги са истински. Вашият опит, внимание и поведение към хората – това е наистина ценно.“

Орландо Блум, английски актьор, роден на 13 януари преди 48 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Писателю, бъди цял!

 

Марин Георгиев отдавна разлайва литературните псета. Причината е в неговия метод, който той никъде не е формулирал, но го приема като нещо дадено и прието, присъщо на душата и морала му. В „Заговорът на мъртвите“ той го обговаря многократно, но никъде не го формулира...

Въпроси откъм сянката

 

Всеки компромис със съвестта и морала се заплаща – това е внушението на „Светлина и сянка“ на Даниел Келман... 

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…