"Българската изложба в Париж през 2015 година е струвала 700 хиляди лева", заяви на пресконференция министърът на културата Велислав Минеков. "Това е първият случай, при който България е платила, за да покаже свое изкуство в чужбина - нещо, което е носило само приходи", заяви още той.

На 16 април страната ни открива в "Лувъра" изложбата "Епопея на тракийските царе - археологически открития в България". Показани са 1629 артефакта от 17 български музея, а експозицията продължава до 20 юли същата година.

Проф. Минеков се възмути, че това е първият случай, в който България плаща, за да покаже историята си, а до този момент е било обратното и даде пример с 1974 година, когато е била първата изложба с български съкровища във Вашингтон:

"В онези години, когато тази „валута“ се цени също толкова много, тя носи на България близо 5 милиона долара. След този успех започва показване на нашите съкровища по целия свят. Това е носило огромни приходи. За първи път ние плащаме, за да представим нашето културно наследство. Такова нещо никога не се е случвало".

Минеков съобщи още, че скоро Великобритания, Германия и Норвегия ще ни върнат културни ценности. 

Той обяви, че е назначен новият директор на Националния институт за недвижимо културно наследство. Това е арх. Петър Петров.

Професор Минеков е сезирал прокуратурата за ремонта на софийското Ларго и на Националната гимназия за древни езици и култури, но по думите му отговор засега няма.

 

„Поезията е акт на мир. Мирът има такова значение за поета, каквото брашното за хляба.“

Пабло Неруда, чилийски поет, роден преди 120 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Поглед назад: меланхолията, която ни влюби в „Изгубени в превода“ на София Копола

 Филмът оставя ярка следа както в съзнанието на зрителите, така и в историята на киното от първото десетилетие на 21-ви век...

Възкръсва ли  американският уестърн?

 

Най-амбициозният проект на Кевин Костнър - „Хоризонт“, е вече факт

Фантастичният свят на магията и езика

 

Слабо звено на „Вавилон: Тайна история“ от Ребека Ф. Куанг е вмъкването на идеята за дискриминацията, която като че ли става неизменна част от съвременната художествена литература...