НИКОЛАЙ МИЛЧЕВ, "Фейсбук"

Екзалтиран, настръхнал, назидателен и заплашителен, Бойко Борисов днес направи опит да отмести прожектора от себе си и да го насочи към неизвестно бъдеще и още по-неизвестно Велико народно събрание.

В своето обръщение премиерът слънце обвини всички : юмрука на президента, гласа на протестиращите и опозицията, обвини ретроградния Меркурий, земя и небо, но себе си - не. Нито веднъж за нищо. До каквото се е докоснал той, всичко е станало на злато.

Нито веднъж менторският му и обиден тон не трепна и не поиска извинение. За него няма недоволство срещу несвършващото му авторитарно управление, а метеж, барикади, бесилки и вериги срещу извънземните, които дерибействат в България.

Като предлага Велико народно събрание, Бойко Борисов се опитва да изрита топката извън игрището на личната му оставка, отговорност и възмездие и се заиграва с идеи и време, главно с време.

Щял да подаде оставка той, а не правителството му, когато Парламентът вземе решение за свикване на Велико народно събрание. Колко удобно и хитро и колко обтекаемо. Ама Великото народно събрание може и никога да не стане, а той вече винаги ще казва:"Аз предложих, аз мислех за бъдещето, ама те..."

Очаквам след някой друг ден този гений на парламентаризма да предложи Велико народно събрание за конституция на Марс.

Така наречените от премиера "отговорни решения" не са нищо друго освен политическа димка и опит да се напазарува време за още далавери.

Оставка и възмездие! После всичко останало.

P. S. А това разминаване между изображение и звук по време на обръщението е най-голямата и тъжна метафора.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

„Публиката може да те накара да се чувстваш полубог, но когато слезеш от сцената – отново си нормален човек.“

Дейвид Ковърдейл, английски рок певец, роден на 22 септември преди 70 години

Анкета

Хареса ли ви концертът на Соня Йончева и Пласидо Доминго в София?

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

Майер Лански – ангелът с мръсно лице

 

Интерпретацията, която прави Харви Кайтел на Майер Лански е модерна класика, която трябва да се изучава като образец на актьорско майсторство в киноучилищата.

В "Заповед за арест. Как станах враг номер едно на Путин" се оглежда България на ББ

 

"Горещо я препоръчвам на всички – и на русофили, и на русофоби; и на разумно мислещи, и на изначално предубедени; и на силно ангажирани, и на напълно безразлични; и на много информирани, и на малко знаещи" - ревю на Николай Слатински

Дуилиу Замфиреску, за когото изкуството не бива да репродуцира действителността

 

Трилогията на класика представя и участието на северната ни съседка в Руско- турската война от 1877- 1878 г.