НИКОЛАЙ МИЛЧЕВ, "Фейсбук"

Някои ще кажат, че точно сега не му е времето, че друг възел трябва да бъде разсечен, но аз искам с болка да отбележа и да подчертая с черен молив:

Мафия има не само в политиката, в държавното управление, в икономиката, в телевизиите, в болниците и в образованието - мафия има и в културата.

Тежка културна мафия, която подмени естетическите критерии с угодничество, мода и конюнктура. Малцината новопосочени избраници в областта на литературата, театъра, музиката и останалите сфери на изкуството от няколко десетилетия са вечно правилни и вечно поклонени на властта.

Творческите съюзи се управляват от партийнопослушни хора, чиято главна цел е да се облагодетелстват лично и да чакат нови бонуси.

Живеем в застой и блато, в които само две-три издателства и само няколко имена имат право на книжарници, реклами, фойерверки, подиуми и ефири. Нищо друго не съществува.

Но да сте чули гласовете на тези олимпийци сега? Аз лично не ги чувам. И не съм изненадан.

Макар някои да твърдят, че чуват мълчанието им.

Може и да не му е точно сега времето да се говори за мафия в културата, но такава има и тя е не по-малко опасна.

„Висшето образование не е показател за ума, скъпите подаръци не са признак за любов, обещанията и думите не винаги са истински. Вашият опит, внимание и поведение към хората – това е наистина ценно.“

Орландо Блум, английски актьор, роден на 13 януари преди 48 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Писателю, бъди цял!

 

Марин Георгиев отдавна разлайва литературните псета. Причината е в неговия метод, който той никъде не е формулирал, но го приема като нещо дадено и прието, присъщо на душата и морала му. В „Заговорът на мъртвите“ той го обговаря многократно, но никъде не го формулира...

Въпроси откъм сянката

 

Всеки компромис със съвестта и морала се заплаща – това е внушението на „Светлина и сянка“ на Даниел Келман... 

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…