НИКОЛАЙ СЛАТИНСКИ, "Фейсбук"

Някога Човекът с борсалиното въведе у нас стил при който се говореха и смесваха истини, полуистини и откровени неистини, като това се правеше смело и на едро, с апломб и нарцисизъм. Важното бе, че говорещият вярваше в това, което говореше. И Човекът с борсалиното (макар вече без борсалино) постепенно заживя в реалността на своите представи, като накрая започна дори да ни кара и нас да живеем по законите и каноните на тази негова въображаема реалност.

Човекът с каскета реши да не открива Америка и прие едно към едно същия стил – постоянно по телевизията, непрекъснато започване на грандиозни дела, чийто край нито е виден, нито възможен.

Той, бедният, не разбира, че това сме го минавали вече и затова няма да се купим отново на един и същи откровено популистки и prопагандно самохвален, търчи-лъжи стил… Трябва да измисли нещо по-грандиозно от - както точно ми подсказа мой ФБ-приятел - главносекретарският стил от началото на „нулевите“ (сиреч на 2000 плюс) години, нещо по-адекватно, хващащо дикиш в началото на двадесетте (2020 плюс) години на 21-и век.

По-горе споменах за откриването на Америка. Америка трудно може да бъде открита отново, но Америка ни открива нови подходи в демагогията и ни показва нови върхове на безогледния популизъм. Така, както лъже черният лебед с оранжевия перчем, никой нито е лъгал, нито дори си е помислял да лъже.

Тръмп минава всички предели, лъже и маже с размах, присъщ само на лидер, с извинение, на една суперсила в суперкриза. Но новото не е само в количеството на лъжите на Тръмп. Новото е в тяхното качество, по-скоро в тяхното злокачество.

Доскоро, както у нас от Човека с борсалиното, можеше да се лъже и маже смело и на едро, но бе абсолютно задължително и много важно лъжещият и мажещият да вярва в онова, което говори. При Тръмп това вече не е така. Вече не е нужно да вярваш в това, което лъжеш и мажеш. Просто лъжеш и мажеш и, както казваше Мечо Пух, колкото повече, толкова повече! Лъжеш и мажеш безогледно и безсъвестно…

Това ще бъде несъмнено главният принос на Тръмп, тръмпизма и търмапанарите в световната, континенталната, регионалната и националната политика!

След Тръмп ще се нароят вредом негови мутации и метастази, които не просто и не само ще лъжат и мажат смело и на едро, но и няма да си правят изобщо труда да вярват, в това, което лъжат и мажат.

Така че ако Човекът с борсалиното може само да съжалява, че си отива от политиката точно днес, в днешното, сегашно – за Него – свършващо се време, то Човекът с каскета трябва час по-скоро да усвоява максимално бързо и безкрайно ефективно новия опит. Този нов опит ще отвори пред Него сияйни висоти на активността и промиването на мозъците на населението в Отечеството ни любезно!

В края на краищата, нашето население е като в онази песен за Тодора, дето е полегнала за всички, които я пожелали.

Така че населението ни е налице, на ход са всички, които биха я пожелали. А най-отпреде е Той, Човекът с каскета. Набрал е инерция и ги води с една обиколка.

„Критиците ме мразят повече, отколкото аз мразя тях.“

Мишел Уелбек, френски писател, роден на 26 февруари преди 68 години

Анкета

Ще подарите ли книга за Коледа?

Да, както винаги - 80.8%
Да, за първи път - 0%
Не, предпочитам друго - 15.4%

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Опера без... текст?!

 

 

И все пак германската композиторка от румънски произход Адриана Хьолцки вече направи този абсурден авангардистки опит

Между документалното и въображението

 

„Мери. Раждането на Франкенщайн“ – фокус на текста е вглеждането в творческия процес, довел до създаването на най-популярния роман на Мери Шели

"Най-дългата нощ" - майсторска работа. И днес се гледа с удоволствие

 

Филм на Въло Радев от 1967 година, по сценарий на Веселин Бранев, оператор Борислав Пунчев, музика Симеон Пиронков