ХРИСТО КОМАРНИЦКИ, "ФЕЙСБУК"
Добре, кажете ми, има ли на света такава държава, в която премиерът рекламира частна фирма за залагания?
Това НЕ Е държава. Това е мафиотска Територия.
"Просто Цвета да каже „Аз съм проста кърджалийска пу... и не мога да правя разлика между „масово изтребление” и „геноцид“… Съобразете се с мойта простоти...
Откъс от „Камъчета под езика“ на Марин Георгиев
80 години от рождението й.
Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.
Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.
В България проруската Пета колона е проникнала масово в парламента, правителството, президентството (особено!) и в съдебната система. Ние сме единствената страна в ЕС и НАТО, начело на която стои отявлен прорашистки държавен глава
"При приетите за нормални тарифи в момента средният доход на преводача при пълна месечна натовареност е по-нисък от минималната работна заплата за 2023 година", се казва в отворено писмо на 200 преводачи
Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места
Пиршество за почитателите на английското кино.
От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.
Поетическият език в творбите му често достига, а и преминава оттатък напрегнатата граница на допустимото или по-скоро на приетото по „канона”, за художествено
Образът на Сиси е неравен: тя живее с травмите си вече десетилетия – смъртта на дъщеря й се появява само под формата на обвинение от страна на императора
Обществото се почувства засегнато, заваляха критики. Но хубавото на филма „Ботев“ е реакцията срещу него. Тя показва, че българската аудитория вече ясно различава пропагандата от изкуството в подходите към историята