Творби на последните мохикани на политическата карикатура - Христо Комарницки, Чавдар Николов, Алла и Чавдар Георгиеви, Илиан Савков и Анатолий Станкулов , ще бъдат изложени в столичната галерия „Сезони”. Изложбата ще бъде открита на 21 юни в 18,30 ч. и ще бъде отворена до 13 юли. 

„В последните години вестниците загърбиха карикатурата. Тя почти изчезна от страниците им – от там, където се е родила. В изложбите на карикатури някога участваха десетки автори. Сега останаха няколко мохикани на това изкуство, всичките на възраст над 50. Заради отношението на вестниците, младите художници не рисуват карикатури. Христо Комарницки минава за млад карикатурист, а и той навърши 50 години. И скандалът със свалените анимации на Чавдар Николов, събуди отново интереса към карикатурите у нас. И добре че имаме премиер, който се дразни и обръща внимание на карикатурите, коментира как да го рисуват. И заради него медии цензурират карикатуристите и карикатурите. И така чрез скандали карикатурите стават отново значими. И сега нови сайтове и телевизии проявиха интерес към тях отново.

Дай Боже повече художници да си наточат четката и да я използват като шпага в това изкуство”, написа журналистът Иван Бакалов на сайта на галерия „Сезони”.

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

"Когато искаш да намериш жест, когато търсиш как да играеш на сцената, трябва само едно - да се вслушаш в музиката. Композиторът вече се е погрижил за това."

Мария Калас, оперна дива, родена на 2 декември преди 100 години

Анкета

Ще подарите ли книга за Коледа?

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Наполеон“ - филм за възхода и падението на един амбициозен лидер

 

Ридли Скот здравата се е потрудил върху своя епос и заслужава похвала, която ще му е необходима в неговото по-нататъшно творческо развитие

„Диада“ без доза щастие

„Диада“ е честно реализиран филм, с уверена и с ясни послания режисура, впечатлява и операторска работа

За „Ваймар експрес“ и силата на таланта

 

На финала авторката на филма търси помирителен жест – тя деликатно и предпазливо, премерено и едва ли не извинявайки се, стига до извода, че личността и пристрастията на Мутафова отстъпва пред силата на нейния талант, което си е и самата истина.