Художникът Христо Комарницки от в. „Сега”, известен с безпощадните си критики срещу  безобразията в българския политически живот, настоя „Нова телевизия” да прекрати да показва неговите  карикатури. По този начин той се солидализира с колегата си Чавдар Николов.  Неговите карикатури бяха свалени от „Нова телевизия” заради осмиването на премиера Бойко Борисов.

Комарницки се обърна към екипа на сутрешния блок "Здравей, България", където се излъчваха карикатурите на Николов, по следния начин: "Обръщам се към екипа на "Здравей, България" с настоятелна молба да преустанови излъчването в ефир на мои карикатури в рубриката "Преглед на печата".

От своя страна Чавдар Николов публикува нова карикатура на своята страница във „Фейсбук”, с която отговори на наложената му цензура, след като се подигра на Бойко Борисов. Текстът към карикатурата гласи: „Нищо и никакви свински опашки пък такива проблеми създават. To be continued".

 

„Анализирането на вярата не включва задължително метод за живеене без нея.”

Юлия Кръстева, българо-френска писателка, феминистка, критик и философ, родена на 24 юни преди 83 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Фантастичният свят на магията и езика

 

Слабо звено на „Вавилон: Тайна история“ от Ребека Ф. Куанг е вмъкването на идеята за дискриминацията, която като че ли става неизменна част от съвременната художествена литература...

„Back to Black“ – новият биографичен филм за Ейми Уайнхаус

 

Биографичните филми работят тогава, когато разглеждат малка и слабо позната част от живота на героя и фокусират вниманието си върху нея

Метерлинк на XXI век

 

Не на последно място, говорейки за Саманта Швеблин и конкретно за сборника „Седем празни къщи“, няма как да подминем и факта, че той е постпандемичен, което засилва темата за самотата, за счупените връзки, за личните лудости…