На 1 март на вестникарския пазар се появи нов двуседмичник. Сатиричният "Прас-прес" е издание на Дружеството на невъзпитаните карикатуристи. Това са Христо Комарницки, Алла и Чавдар Георгиеви, Чавдар Николов. Първият брой на "Прас-прес" беше арестуван. Не с полицейска или прокурорска заповед. Не като Ердоган. А перфидно. По-голямата част от тиража му стои някъде в някакъв склад и не бе разпространена до будките за вестници. Според издателите му до читателите са стигнали не повече от 2000 броя от отпечатани 10 000. 

Сатиричното обобщение "Прас-прес" бе измислено от карикатуриста на "Сега" Христо Комарницки през 2012 г. - времето, в което Делян Пеевски овладя по-голямата част от всекидневниците. Благодарение на арогантна политическа подкрепа. През юни 2013 г. Пеевски пожела дори да стане и шеф на ДАНС. И стана - за един ден. Но разпространението на вестниците и издаването на голяма част от тях продължиха да са под негово ръководство. "Сега" е сред малкото изключения. Излиза вече близо 20 години. Тази практика да се задържа голяма част от тиража "някъде" и след това да се връща като брак я изпитваме всеки ден. 

Имаме ясен издател - Сашо Дончев, който стои зад "Сега" въпреки всичко. "Въпреки всичко" има огромна цена в медийната, политическата и икономическа среда, която можем да наречем разбойническа. От първия брой през октомври 1997 г. Комарницки е в "Сега". И се превърна в най-яркото не само вестникарско, а и медийно явление у нас изобщо. 

Овластените герои на неговата сатира - особено в последните 8 години, реагират на тях като аятолах на карикатура на Мохамед. В нашия случай Мохамед не е пророк, а аятолахът е корпулентен тарикат.

"Прас-прес" трябва да бъде пуснат на свобода. Нека читателите да решат съдбата му, а не видимата ръка на аятолаха.

СЕГА

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ПАМЕТ

    Ана Ангелова - ненадмината българска Кармен

     25 години без оперната певица.

    "Наистина, внушителен бе актьорският диапазон на тази рядко надарена певица и актриса."

     
  • ДНЕВНИЦИ

    Радичков - от другата страна на луната

     Из "Дневници"-те на Марин Георгиев

     
  • В ТЪРСЕНЕ НА ИСТИНАТА

    „Невидимата искра на Възраждането“

    Тази книга описва малко известни и изключително любопитни факти, нишката на разказа често минава граници и прескача в различни държави. Имена, известни ни от чуждата литература и история се оказват в неочаквани връзки с българи и няма никакво съмнение, че всички подеми, случили се в Европа и Азия са резонирали силно и у нас.

     
  • КЛАСИКА

    30-те най-добри книги според французите

    Класацията е на френския вестник “Le Monde” от 2013 г. Литературни експерти са селектирали 200 заглавия, а списъкът с първите сто е формиран след избор на десетки хиляди читатели. Представяме ви първите 30.

     
  • ЮБИЛЕЙ

    Авторът! Авторът!

    Скорсезе все още олицетворява значимото авторско кино в неговата американска интерпретация, съчетаваща актуална проблематика и зрелищно професионално майсторство.

„Не можем да обвиняваме човек за това, че защитава своето достойнство. Това е негово задължение.“

Джоузеф Конрад, британски писател от полски произход, роден на 3 декември преди 165 години

Анкета

Подпишете се в подкрепа на украинския народ!

Путин е престъпник! - 89.2%

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

За механизмите на контрол в седмото изкуство

Книгата на Деян Статулов „(Не)възможната свобода. Идеологическа цензура в българското игрално кино (1948–1989)“ е добър повод да разкажем на младите за филмите, които въпреки монопола на партийната повеля успяват да покажат, че комунистическият идеал е фалшив герой

Мерилин Монро ще надживее „Блондинка“

 

Филмът ни представя сцена след сцена на изнасилвания, обиди, манипулации, измами, унижения и физическа агресия срещу главната героиня

Абсурдна комедия, сатира, драма - за „Амстердам“ и Дейвид О. Ръсел

 

Ще има зрители, които ще го изгледат с каменни лица, след което напористо ще критикуват и злорадстват, други ще се забавляват и ще се кикотят, а малка част просто ще остане изненадана и развълнувана