Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) обяви след 3-месечна проверка, че компанията "Национална дистрибуция", свързвана с депутата от ДПС Делян Пеевски, не е крила първия тираж на сатиричния в. "Прас-прес", съобщи „Медиапул“. Това става ясно от отговор на комисията до издателите на вестника, получен във вторник.

"Получихме дългоочаквания отговор от КЗК на нашия сигнал за опита да бъде блокирано разпространението на първия брой на в."Прас-прес" от страна на "Национална дистрибуция" и злоупотребата с монополното им положение на пазара за доставка на печатни издания. КЗК са попитали акуратно вярно ли е всичко, което ние твърдим, а от "дистрибуцията" са отговорили, че не е вярно", написаха от "Прас-прес" във Фейсбук страницата си, публикувайки част от становището на комисията

Към него издателите разпространиха и карикатура на шефката на КЗК Юлия Ненкова, на която тя се катери по гърба на Пеевски и го гъделичка. От "Прас-прес" уточняват, че така си представят как Ненкова е "изтръгнала отрицателния отговор от собственика на "Национална дистрибуция".

В позицията на КЗК се казва, че от дистрибуторската компания са представили доказателства за това, че от предварително договорения тираж от 10 000 броя са били продадени 6337.

"От нереализираното количество, съгласно договореното между страните, са върнати като непродадени 3663 бройки. В този смисъл дружеството е изпълнило задълженията си по продажба и разпространение на изданието в търговската мрежа. Благодарим Ви за изпратения от Вас сигнал", се казва в отговора, подписан лично от Ненкова.

Още в началото на март издателите на "Прас-прес" Иван Бакалов и карикатуристите Чавдар Николов, Христо Комарницки и Чавдар Георгиев се усъмниха, че първият брой от изданието умишлено е бил блокиран от дистрибуторите.

Бакалов тогава обясни, че още на 1 март са започнали да им се обаждат читатели, които са се интересували от къде могат да си купят вестника. Издателите бяха установили, че на "възлови места, където има висок оборот на вестници в пунктове за продажба, вестникът или въобще не е доставен, или са доставени по един-два броя".

Оттогава "Прас-прес" не се разпространява в мрежата на "Национална дистрибуция", а на отделни ключови места в София и по-големите градове в страната. Преди няколко дни на пазара излезе осмият брой на сатиричния вестник.

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ЮБИЛЕЙ

    Авторът! Авторът!

    Скорсезе все още олицетворява значимото авторско кино в неговата американска интерпретация, съчетаваща актуална проблематика и зрелищно професионално майсторство.

  • ВОЙНАТА

    Кирил Кадийски преведе "Червона калина"

    Маршируват наште доброволци, всеки в кръв облян,

    ще избавят брата украинец, от врага окован.

    А ние нашите братя украински ще освободим,

    а ние славната Украйна - хей-брей! - ще разведрим...

„За да завоюва жената, мъжът съчинява чудесна лъжа. За да я напусне, той измисля изключително глупава лъжа.“

Колет, френска писателка, родена на 28 януари преди 150 години

Анкета

Подпишете се в подкрепа на украинския народ!

Путин е престъпник! - 89.2%

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Поетът Кирил Кадийски - блъф и метафори

 

Поетическият език в творбите му често достига, а и преминава оттатък напрегнатата граница на допустимото или по-скоро на приетото по „канона”, за художествено

Двете тела на императрицата: „Корсаж“ 

 

Образът на Сиси е неравен: тя живее с травмите си вече десетилетия – смъртта на дъщеря й се появява само под формата на обвинение от страна на императора

Филмът "Ботев": номерът не мина

 

Обществото се почувства засегнато, заваляха критики. Но хубавото на филма „Ботев“ е реакцията срещу него. Тя показва, че българската аудитория вече ясно различава пропагандата от изкуството в подходите към историята