SKIF

Баш на центъра на София - на жълтите павета, между президентството и Министерския съвет, срещу 15 000 000 лв. управляващите за пореден път доказаха своята несъстоятелност. След като само две седмици след тържественото откриване на новия античен комплекс Сердика от Борисов и неговите лакеи (министърчета, министърки, кметици и подобни), т.нар. реставрация беше наводнена. Днес (13  май, петък) дори обслужващите медии на премиера и сие съобщиха, че един от стъклените куполи се е пропукал и се очаква да рухне. Но въпреки резила от Министерството на културата гордо им заявяват, че обектът е в гаранция.

Ако имаше някаква умствена елементарност у „мислителите” на античния комплекс, никога нямаше да бъдат безвъзвратно унищожени няколко безценни археологически пласта. Но, уви! Няма, няма и в склада на министерския, общинския и на други съвети, в парламента, да не говорим, няма мислещи хора. Няма нормални образовани, интелигентни  и отговорни. Всъщност има, но те никога няма да бъдат допуснати до ключови места в държавата. Нормалният човек има някаква съвест, чувство за отговорност и достойнство.

А това днес в България е наказуемо, недопустимо петно в неговото СV. Необходими са лекета, на които петната не им личат. При това трябва да бъдат алчни и безгръбначни. Защото зад всички „възторжени” идеи, отразени с телешки възторг в „правилните” медии, стои ненаситна лакомия за пари. Схемата е ясна – поръчителят взема 40% от общата стойност, изпълнителят също заделя 40%  за себе си и с останалите 20% кипи бригадирски труд. Затова големите строителни обекти на строителя на нова България ББ текат и пропадат. Всъщност време е букмейкърите по света за започнат да приемат залози за това след колко време ще падне мазилката, ще протече покривът, ще се отвори дупка на невижданите строежи на новия Кормчия на българската демокрация.   

В същото време знаковият за Българското възраждане мост на майстор уста Колю Фичето край Бяла се руши заради липса на пари. Пак заради липса на пари възстановката на дървения мост в Ловеч ще бъде унищожена, за да се направи поредният мол, само че хоризонтален. Пари няма и за музиканти, артисти, талантливите деца на България и няколко милиона, живеещи с телевизионните си плазми на главата. Да живее културата?

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ЮБИЛЕЙ

    Авторът! Авторът!

    Скорсезе все още олицетворява значимото авторско кино в неговата американска интерпретация, съчетаваща актуална проблематика и зрелищно професионално майсторство.

  • ВОЙНАТА

    Кирил Кадийски преведе "Червона калина"

    Маршируват наште доброволци, всеки в кръв облян,

    ще избавят брата украинец, от врага окован.

    А ние нашите братя украински ще освободим,

    а ние славната Украйна - хей-брей! - ще разведрим...

„За да завоюва жената, мъжът съчинява чудесна лъжа. За да я напусне, той измисля изключително глупава лъжа.“

Колет, френска писателка, родена на 28 януари преди 150 години

Анкета

Подпишете се в подкрепа на украинския народ!

Путин е престъпник! - 89.2%

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Поетът Кирил Кадийски - блъф и метафори

 

Поетическият език в творбите му често достига, а и преминава оттатък напрегнатата граница на допустимото или по-скоро на приетото по „канона”, за художествено

Двете тела на императрицата: „Корсаж“ 

 

Образът на Сиси е неравен: тя живее с травмите си вече десетилетия – смъртта на дъщеря й се появява само под формата на обвинение от страна на императора

Филмът "Ботев": номерът не мина

 

Обществото се почувства засегнато, заваляха критики. Но хубавото на филма „Ботев“ е реакцията срещу него. Тя показва, че българската аудитория вече ясно различава пропагандата от изкуството в подходите към историята