На 23 септември балетът на Софийската опера ще открие сезона със спектакъл, показващ загряването и репетициите на артистите, съобщи пресцентърът му. Екзерсисът ще бъде воден от Маша Илиева и Ясен Вълчанов и е режисиран с много хумор. Музиката ще бъде от класически произведения, пригодени за спектакъла. На пианото ще е Рузана Ташчян. 

„Спектакълът  ще  разкрие част от кухнята на балетното изкуство. Това е нещото, което зрителите няма как да видят какво става всеки ден в балетната зала, тъй като не са в нея. Екзерсисът е началото на всеки работен ден. В него артистите изпълняват почти всички движения, които са включени в балетните спектакли. Наример, в случая зрителите ще могат да видят тъй желаните фуетета, въртяни не от една прима в края на спектакъла, а под много форми, изпълнени от поне 10-15 балерини”, разказва Сара-Нора Кръстева, ръководител на балета. 

Маша Илиева, прима балерина:

„Класическият екзерсис е тайното оръжие на балетния артист. Той е рецепта за дълголетието на балерините. Ежедневието в  тяхната кухня. Когато приготвяте сладкиша целувка е необходимо много време и работа в кухнята. Дълго биене на белтъците, после на белтъците със захарта, после да се внимава при печенето. А когато целувките станат готови, една от тях се изяжда за по-малко от минута. Давам този нагледен пример, тъй като и при балета е същото. При подготовката на една премиера има ежедневен екзерсис, много труд, пот, а накрая премиерата и спектаклите след нея преминават за по-малко от два часа. Екзерсисът е нещото, което най-много мразиш, защото не можеш без него. Кариерата на всяка балерина започва с екзерсис и завършва с него. Аз, макар че вече не играя на сцената,  правя всеки ден екзерсис.”

 

  • ДЕБЮТ

    „Вяра на баба Вера“ – книга за всяка баба и внучка

    Симпатичната история е разказана от Вяра Георгиева, която дебютира в жанра. Своя дебют като илюстратор на детска книга прави и художничката Габриела Петкова, която печели първия по рода си конкурс, организиран от издателството.

  • СЛЕДИТЕ ОСТАВАТ

    „Оръжията и човекът“, Анна Каменова и… фактите

    „Който бе чел и който не бе чел пиесата измежду тези синковци, разпространяваше заблудата, че Шоу написал тази пиеса само защото мразел българите… Но никой от тях не бе прочел предговора и не бе забелязал, че Шоу говори с топло чувство за „храбра малка България“, която без да насърчава милитаризма, може да бъде героична.“

„В любовта всички се нуждаем да упражняваме само едно: да си даваме свобода един на друг.”

Райнер Мария Рилке, австрийски поет, роден на 4 декември преди 149 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…

Размисли след гледането на втория „Гладиатор“

 

Филмът е силен, ярък и стойностен. Задължителен за гледане и запазване в личната колекция.

Патриот: автобиографията на Алексей Навални

"Още преди да прочета "Патриот" смътно знаех отнякъде, че фамилията Навални е украинска (укр. Навальний), но не си бях направил труда да проверя това и да се информирам в кое поколение е връзката с Украйна" -  Владимир Сабоурин