Голямата награда „Златното око” за операторско майсторство на името на Димо Коларов бе присъдена на Веселин Христов за игралния филм „Жажда” за ярък стил и артистизъм, съобщи 35mm.bg . Осмото издание на фестивала се проведе в Попово. В селекцията са участвали 28 български филма. 

Награда за цялостно творчество е присъдена на емблематично име в българската операторска школа – Константин Занков. Извън конкурсната програма бяха прожектирани  филмите му  „Потъването  на Созопол”, „Вапцаров – пет разказа за един разстрел”  и беше открита фотоизложбата „Лица от екрана”. Награда за цялостно творчество бе присъдена и на един от любимите актьори на Димо Коларов – Васил Михайлов.

Ето и останалите отличени:

Първа награда за доказан професионализъм в българското кино - Рали Ралчев за игралния филм „Прокурорът, защитникът, бащата и неговият син”.

За най-добър дебют - Кирил Паликарски за филма „Докато Ая спеше” и на Борис Славков за филма „Събирач на трупове”.

Наградата на Съюза на българските филмови дейци - Георги Челебиев за изобразителните решения в игралния филм „Буферна зона”. 

Награда на журито за документален филм - Мартин Димитров за документалния филм „Народен дом на терора”.

Наградата на продуцентска компания „Меджик Шоп”  - Лилия Стайкова за късометражния игрален филм „Данте”.

Специална награда на община Попово -  Николай Лазаров за игралния филм „Радостта и тъгата на тялото”.

Със специален диплом бяха отличени  Ярослав Ячев за документалния филм „Васил Гендов – мит и реалност”;  Иван Кунчев за късометражния игрален филм „Отвъд”; Дамян Димитров за късометражния игрален филм „Бели слонове” и Николай Илиев за документалния филм „Кръгове на светлината”.

ДИМО КОЛАРОВ – кинооператор, роден в Попово на 16 февруари 1924 г. Учи и работи едновременно като музикант в ресторант, а през ваканциите – и в по-големите градове като Варна, Русе и Велико Търново.  През 1946 г. заминава за Чехия с идеята да следва медицина. Работи и като уличен музикант, за да се издържа. Записва се за учебната 1947 г. във филмовия отдел на Академията за изящни изкуства (ФАМУ) в Прага при професор Карол Плицка след отлично представяне на изпита. Работи едновременно като кинооператор в „Справодайски филм“ в Прага и снима документални филми. Учи до 1950 г., когато се връща отново в София и работи като кинооператор в „Българско дело“. От 1954 г. до пенсионирането си работи в Студио за игрални филми „Бояна“.  Във визитната му картичка са филми като „Козият рог”, „Вълчицата”, „Господин Никой”, „Инспекторът и нощта”, „Капитан Петко войвода” и др. Умира на 23 февруари 1997 г. в София.

„Жените владеят света. Няма нужда да спорим, защото те знаят какво правят. Питай Наполеон. Питай Адам. Питай Ричърд Бъртън или Ричи Самбора. Много мъже са рухнали.”

Джон Бон Джоуви, американски музикант, роден на 2 март преди 62 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Дюн“ - една впечатляваща суперпродукция

 

Вторият филм е съвършен в техническо и визуално отношение.

Опера без... текст?!

 

 

И все пак германската композиторка от румънски произход Адриана Хьолцки вече направи този абсурден авангардистки опит

Между документалното и въображението

 

„Мери. Раждането на Франкенщайн“ – фокус на текста е вглеждането в творческия процес, довел до създаването на най-популярния роман на Мери Шели