Голямата награда „Златното око” за операторско майсторство на името на Димо Коларов бе присъдена на Веселин Христов за игралния филм „Жажда” за ярък стил и артистизъм, съобщи 35mm.bg . Осмото издание на фестивала се проведе в Попово. В селекцията са участвали 28 български филма. 

Награда за цялостно творчество е присъдена на емблематично име в българската операторска школа – Константин Занков. Извън конкурсната програма бяха прожектирани  филмите му  „Потъването  на Созопол”, „Вапцаров – пет разказа за един разстрел”  и беше открита фотоизложбата „Лица от екрана”. Награда за цялостно творчество бе присъдена и на един от любимите актьори на Димо Коларов – Васил Михайлов.

Ето и останалите отличени:

Първа награда за доказан професионализъм в българското кино - Рали Ралчев за игралния филм „Прокурорът, защитникът, бащата и неговият син”.

За най-добър дебют - Кирил Паликарски за филма „Докато Ая спеше” и на Борис Славков за филма „Събирач на трупове”.

Наградата на Съюза на българските филмови дейци - Георги Челебиев за изобразителните решения в игралния филм „Буферна зона”. 

Награда на журито за документален филм - Мартин Димитров за документалния филм „Народен дом на терора”.

Наградата на продуцентска компания „Меджик Шоп”  - Лилия Стайкова за късометражния игрален филм „Данте”.

Специална награда на община Попово -  Николай Лазаров за игралния филм „Радостта и тъгата на тялото”.

Със специален диплом бяха отличени  Ярослав Ячев за документалния филм „Васил Гендов – мит и реалност”;  Иван Кунчев за късометражния игрален филм „Отвъд”; Дамян Димитров за късометражния игрален филм „Бели слонове” и Николай Илиев за документалния филм „Кръгове на светлината”.

ДИМО КОЛАРОВ – кинооператор, роден в Попово на 16 февруари 1924 г. Учи и работи едновременно като музикант в ресторант, а през ваканциите – и в по-големите градове като Варна, Русе и Велико Търново.  През 1946 г. заминава за Чехия с идеята да следва медицина. Работи и като уличен музикант, за да се издържа. Записва се за учебната 1947 г. във филмовия отдел на Академията за изящни изкуства (ФАМУ) в Прага при професор Карол Плицка след отлично представяне на изпита. Работи едновременно като кинооператор в „Справодайски филм“ в Прага и снима документални филми. Учи до 1950 г., когато се връща отново в София и работи като кинооператор в „Българско дело“. От 1954 г. до пенсионирането си работи в Студио за игрални филми „Бояна“.  Във визитната му картичка са филми като „Козият рог”, „Вълчицата”, „Господин Никой”, „Инспекторът и нощта”, „Капитан Петко войвода” и др. Умира на 23 февруари 1997 г. в София.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

  • ВОЙНАТА

    Ода за Харкив

     "Държава и народ, които имат град като Харкив, никога не могат да бъдат победени" - коментар на Николай Слатински

„Нищо не е по-коварно от еволюцията на обикновените прищевки, които се превръщат в желания.“

Томас Харди, английски писател, роден на 2 юни преди 183 години

Анкета

Подпишете се в подкрепа на украинския народ!

Путин е престъпник! - 89.2%

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Петият вагон“ - равносметка или ново начало

 

През 2022 г. писателят Христо Карастоянов е прегледал, обработил и допълнил своите текстове, конструирайки пъзел, които наистина могат да се разглеждат и като мини романи

Страстната адвокатска защита на един философ

 

Есетата на Октавиан Палер те карат да ги препрочиташ и отново да вникваш и разсъждаваш върху големи теми и образи на световната литература

Фрагменти около една книга на Марин Георгиев

"Марин е от редките участници в софри и говорилни, който усети как изтича времето в бездействие, ако не предприемеш нещо да задържиш хода му" - Георги Мишев за книгата на "Камъчето под езика"