СВЕТОСЛАВА КУЗМАНОВА, БНР

Балетният спектакъл „Хиляда и една нощ“ ще има премиера тази вечер на сцената на Софийската опера и балет. Световноизвестният балетист и педагог Елдар Алиев е хореограф на спектакъла, с който се отбелязват 100 години от рождението на азербайджански композитор Фикрет Амиров.  

Роденият в Баку световноизвестен балетист и хореограф Елдар Алиев е поставял „Хиляда и една нощ“ и в Америка, и в Европа. У нас тази премиера трябваше да се случи преди две години, но Ковид пандемията я отложи. Примабалерината Марта Петкова влиза в  два образа - на Шехерезада и на Нурида:

"Двете роли имат доста допирни точки в хореографията. Преди две години Елдар беше тук и работихме по подготовка за премиерата. Той е изключителен професионалист и за нас като артисти работата с него е много ползотворна и много приятна. Изисква ужасно много от един човек и в началото на теб ти се струва невъзможно дори това, което той те кара да направиш. С времето то става възможно и той така подтиква всеки един изпълнител да може да се развива, което всъщност е безценно".

Боряна Петрова - също примабалерина в Софийската опера и балет, казва:

"Музиката е доста интересна. Използват се типично азърбайджански музикални инструменти".

„Хиляда и една нощ“ ще се играе всеки ден от днес, 27 май, до 1 първи юни включително. 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

„Роки е това - гордост, репутация и отказ да бъде поредният скитник в квартала.”

Силвестър Сталоун, американски актьор, роден на 6 юли преди 76 години

Анкета

Подпишете се в подкрепа на украинския народ!

Путин е престъпник! - 89.2%

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

Езикът като оръжие. Как заговаря обикновеният човек по време на диктатура

 

Българското издание на "Езикът на третия райх" е планирано "много преди изобщо да се заговори за война в Украйна", казва издателят Манол Пейков

Путин и КГБ: Как Русия не стана "втора Америка"

В книгата си "Хората на Путин" Катрин Белтън се възползва от типичната за диктаторите свръхподозрителност, която ги кара рано или късно да се обърнат дори срещу най-приближените си

Роман за вкуса на петмеза от детството

 

"Петмез“ е метафора не само на детството, но и на човешкия живот