Солисти от държавната опера в Стара Загора поздравиха пътниците в старозагорски автобус с известни любовни арии от „Кармен", „Винчеро" от Турандот, арията на Давидо и Ана от „Веселата вдовица" и емблематичната „Наздравица" от „Травиата", съобщи „Дарик”. 

"Като влязох, в първия момент не разбрах какво става, но е невероятно", сподели 20-годишният Атанас Иванов. "Донесохте ми радост", така определи случващото се Веселина Авионова.

Инициативата е коледен подарък към старозагорци от общината и трупата на Държавната опера.

В навечерието на коледните празници - на 23 декември от 19 ч., Държавна опера в Стара Загора ще предложи на своята публика празничен концерт  - увертюра от операта „Вилхем Тел“ от Росини, „Валс на цветята” от балета „Лешникотрошачката“, "Полонез" от операта  „Евгений Онегин“ и танци от балета „Лебедово езеро“ на Чайковски, годишните времена от  Вивалди, "Ода на радостта" из 9-та симфония на Бетовен, както и "Алелуя" от ораторията „Месия“ на Хендел.

 

„Благоразумното момиче не трябва да влиза в разговори с непознати жаби.“

Шарл Перо, френски писател, роден на 12 януари преди 397 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Писателю, бъди цял!

 

Марин Георгиев отдавна разлайва литературните псета. Причината е в неговия метод, който той никъде не е формулирал, но го приема като нещо дадено и прието, присъщо на душата и морала му. В „Заговорът на мъртвите“ той го обговаря многократно, но никъде не го формулира...

Въпроси откъм сянката

 

Всеки компромис със съвестта и морала се заплаща – това е внушението на „Светлина и сянка“ на Даниел Келман... 

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…