Директорът на Софийската опера Пламен Карталов, който сам съобщи в сряда, че вандалският акт с Хирошима е дело на негови служители, днес даде заден ход и по стар български обичай упрекна българските медии, че раздухали скандала. Той дори нарече репортажите и дописките за надраскването на паметника със спрей и надписа "Локо София" "фалшива новина".

„Едно самопроизвеждане на фалшива новина, която се възпроизвежда като инфекция. От сайтове и медии до България стига новина, която няма нищо общо с новините по японска телевизия. Това не е мемориал, това е една стена, ограда пред строеж. Тя е много далеч от мемориала, нашите колеги си позволяват да правят тези надписи, но това не е оскверняване”, заяви Карталов по btV в опит да омаловажи случилото се. 

Директорът е убеден, че скандалът не е тръгнал от японските, а от българските медии. Той заяви, че инцидентът най-вероятно се е случил след употреба на алкохол от служителите на операта, които били уволнени. 

От думите на художествения ръководител на балета Сара-Нора Кръстева обаче се разбра, че въпросните осветители в операта са глобени за "леко хулиганство" по около 1000 долара. Тоест надрасканата "стена" очевидно има немалка стойност за японците. По този случай се стигна дори до официално извинение от страна на българското външно министерство до Япония, самият Карталов съобщи по телевизията, че след края на представлението си този ден българските артисти били принудени да се извинят и на публиката в театъра заради вандалската постъпка на колегите си от техническия персонал. 

„Аз трябваше да бъда в Канада, но се върнах по средата на пътя. Уволних ги, защото и до мен дойдоха такива хибридни новини, че нашите хора са поругали паметник, а паметникът е една стена. Няма да се откажем от нашето решение. Те са извадени от гастрола, освободени са от Софийската опера, но това излишно раздухване идва от нашата татковина”, продължи отбраната Карталов. 

Думите на Кръстева потвърдиха, че скандал има и той се случва в Япония: „Няма да простя, защото те зашлевиха шамар на целия ни труд, на целия ни театър", каза тя. шефката на балета също се опита да омаловажи случката: "Трябва да правим разлика между вандализъм и поругаване. Полицията в Япония казаха, че за първи път им се случва чужденец да си признае и да се извини. Тяхната мярка е „леко хулиганство”.

 

Коментари  

0 #1 ОГНЯН СТАМБОЛИЕВ 20-10-2018 19:17
БЪЛГАПСКИТЕ ПЕЕВСКИ МЕДИИ, ЗА КОИТО ГОЛЯМАТА КУЛТУРА, В Ч. И СОФИЙСКАТА ОПЕРА, КОЯТО КАРТАЛОВ ИЗДИГНА СЛЕД ТЕЖКА КРИЗА ДО СВЕТОВНО НИНО, Е НИЩО, ТЕ НЕ ПИШАТ А ТРИУМФАЛНИТЕ ТУРНЕТА В ГЕРМАНИЯ, ПОЛША, БЕЛАРУС, БОЛШОЙ И В ДЕСЕТ ГРАДА НА ЯПОНИЯ, А ЗА ТОЗИ ДРЕБЕН ИНЦИДЕНТ. ТЕЗИ ПИЯНИ СЛУЖИТЕЛИ СА ВИДЯЛИ ЕДНА ПРАЗНА БЯЛА СТЕНА, А НЕ ПАМЕТНИК, НЯМАЛО КАК ДА РАЗБЕРАТ, ЧЕ Е ЧАСТ ОТ МЕМОРИЯЛА И СА Я НАДРАСКАЛИ - НО ТОВА Е РЕЗУЛТАТ ОТ ОПРОСТАЧЕНАТА НИ ДЪРЖАВА, В КОЯТО ИМА ПОВЕЧЕ ЖЪЛТИ, ОТКОЛКОТО НОРМАЛНИ МЕДИИ, В КОЯТО ДЖАЗЪТ, РОКЪТ, ФУТБОЛЪТ И ЧАЛГАТА СА ПРЕДИ ОПЕРА И СИМФОНИЯТА, В КОЯТО ПРОСТИТЕ НИ ЖУРНАЛИСТИ НЕ ЗНАЯТ КОЙ Е МАЛЕР И КОЙ Е БРУКНЕР, НО СЕ НАДПРЕВАРВАТ ДА ПИШАТ И ТИРАЖИРАТ ПРОСТОТИИ И ЖЪЛТИ НОВИНИ -ТАКА ЧЕ НЕКА ДА НЕ ХВЪРЛЯМЕ КАЛ ВЪРХУ БЛЕСТЯЩАТА СЕГА СОФИЙСКА НАЦИОНАЛНА ОПЕРА. А ДА Я АПЛОДИРАМЕ ЗА ТРИУМФАЛНИТЕ Й ГАСТРОЛИ, ЗАЩОТО БГ ОПЕРА Е ОТ МАЛКОТО НЕЩА,С КОИТО ВСЕ ОЩЕ МОЖЕМ ДА СЕ ГОРДЕЕМ
Цитиране

„Любовта е стъкло, през което дори и чудовище изглежда възхитително.“

Алберто Моравия, италиански писател, роден на 28 ноември преди 116 години

Анкета

Остава ли ви време да четете книги?

Да, както винаги - 80%
Все по-малко - 20%
Не чета изобщо - 0%

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Диада“ без доза щастие

„Диада“ е честно реализиран филм, с уверена и с ясни послания режисура, впечатлява и операторска работа

За „Ваймар експрес“ и силата на таланта

 

На финала авторката на филма търси помирителен жест – тя деликатно и предпазливо, премерено и едва ли не извинявайки се, стига до извода, че личността и пристрастията на Мутафова отстъпва пред силата на нейния талант, което си е и самата истина.

Такива, каквито бяхме

 

50 години от премиерата на "Каквито бяхме". Творбата на Полак е сред вечните класики на Холивуд, която може да се гледа винаги и с удоволствие