От 5 до 7-и август в двора на крепостта "Калето" в Белоградчик ще се проведе летния фестивал "Опера на върховете – Белоградчишки скали".

Сцената вече е изградена и амфитеатърът с местата за зрителите е издигнат. Около 600 любители на оперното изкуство ще могат да се наслаждават на оперите на Джакомо Пучини – "Тоска" и "Турандот" и на балета на Пьотър Илич Чайковски "Лебедово езеро". Постановките са на Софийската опера.

Придвижването с лични превозни средства до паркинга на Белоградчишката крепост ще бъде забранено в дните на спектаклите, за да не се допускат задръствания и да се осигури пропускателен режим. Специален транспорт, който ще потегля  от сградата на пощата в 18:30 ч, ще извозва зрителите до паркинга на крепостта, и обратно, след края на представлението. Само посетители с билети за спектакъла ще бъдат допускани в автобусите. Закъснелите зрители ще бъдат поканени да изчакат до първия антракт и тогава да заемат своето място.

Фестивална импресия ще има в пещера "Магура".

 

„Висшето образование не е показател за ума, скъпите подаръци не са признак за любов, обещанията и думите не винаги са истински. Вашият опит, внимание и поведение към хората – това е наистина ценно.“

Орландо Блум, английски актьор, роден на 13 януари преди 48 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Писателю, бъди цял!

 

Марин Георгиев отдавна разлайва литературните псета. Причината е в неговия метод, който той никъде не е формулирал, но го приема като нещо дадено и прието, присъщо на душата и морала му. В „Заговорът на мъртвите“ той го обговаря многократно, но никъде не го формулира...

Въпроси откъм сянката

 

Всеки компромис със съвестта и морала се заплаща – това е внушението на „Светлина и сянка“ на Даниел Келман... 

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…