Министерството на културата обяви 4 конкурса през последните два дни, съобщи пресцентърът му. 

Сред тях са: директор на Националното музикално училище "Любомир Пипков", кукления театър "Константин Величков" в Пазарджик, операта в Русе и Националната художествена гимназия "Димитър Добрович" в Сливен.  

Като встъпи в длъжност, Рашко Младенов заяви, че ще има конкурси там, където са изтекли мандатите на директорите. Вече се набират документи за шеф на Националния исторически музей, Националния институт за недвижимо културно наследство, Националния музей "Шипка Бузлуджа", музея "Борис Христов" в София, Националния филмов център. 

Предишният министър Вежди Рашидов от ГЕРБ не виждаше необходимост от честен и прозрачен избор на директори. 

"Да, няма конкурс, защото никой не познава до кътните зъби НИМ. Изключителен, работоспособен човек е, има нужда от човек, който разбира тази материя, това един от най-тежките ни музеи"  - това бяха доводите му защо Божидар Димитров е несменяем в Националния исторически музей.

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

„Понеже всяко правителство, което управлява без съгласието на управляваните, по дефиниция представлява робство.“

Джонатан Суифт, ирландски писател, роден на 30 ноември преди 356 години

Анкета

Остава ли ви време да четете книги?

Да, както винаги - 80%
Все по-малко - 20%
Не чета изобщо - 0%

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Диада“ без доза щастие

„Диада“ е честно реализиран филм, с уверена и с ясни послания режисура, впечатлява и операторска работа

За „Ваймар експрес“ и силата на таланта

 

На финала авторката на филма търси помирителен жест – тя деликатно и предпазливо, премерено и едва ли не извинявайки се, стига до извода, че личността и пристрастията на Мутафова отстъпва пред силата на нейния талант, което си е и самата истина.

Такива, каквито бяхме

 

50 години от премиерата на "Каквито бяхме". Творбата на Полак е сред вечните класики на Холивуд, която може да се гледа винаги и с удоволствие