Министерството на културата обяви 4 конкурса през последните два дни, съобщи пресцентърът му. 

Сред тях са: директор на Националното музикално училище "Любомир Пипков", кукления театър "Константин Величков" в Пазарджик, операта в Русе и Националната художествена гимназия "Димитър Добрович" в Сливен.  

Като встъпи в длъжност, Рашко Младенов заяви, че ще има конкурси там, където са изтекли мандатите на директорите. Вече се набират документи за шеф на Националния исторически музей, Националния институт за недвижимо културно наследство, Националния музей "Шипка Бузлуджа", музея "Борис Христов" в София, Националния филмов център. 

Предишният министър Вежди Рашидов от ГЕРБ не виждаше необходимост от честен и прозрачен избор на директори. 

"Да, няма конкурс, защото никой не познава до кътните зъби НИМ. Изключителен, работоспособен човек е, има нужда от човек, който разбира тази материя, това един от най-тежките ни музеи"  - това бяха доводите му защо Божидар Димитров е несменяем в Националния исторически музей.

 

„Висшето образование не е показател за ума, скъпите подаръци не са признак за любов, обещанията и думите не винаги са истински. Вашият опит, внимание и поведение към хората – това е наистина ценно.“

Орландо Блум, английски актьор, роден на 13 януари преди 48 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Писателю, бъди цял!

 

Марин Георгиев отдавна разлайва литературните псета. Причината е в неговия метод, който той никъде не е формулирал, но го приема като нещо дадено и прието, присъщо на душата и морала му. В „Заговорът на мъртвите“ той го обговаря многократно, но никъде не го формулира...

Въпроси откъм сянката

 

Всеки компромис със съвестта и морала се заплаща – това е внушението на „Светлина и сянка“ на Даниел Келман... 

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…