Сърбинът Богдан Росчич, президент на класическия отдел на концерна "Сони", ще поеме ръководството на Виенската държавна опера от сезон 2020/2021, съобщи derstandard.at. Тогава изтича договорът на Доминик Майер. 

Росчич се познава с най-известните певци и диригенти в света, посочи министърът на културата на Австрия Томас Дрозда, за да мотивира назначението. 52-годишният сърбин ще осъществи и смяна на поколенията в операта, тъй като е от по-младата генерация. Неговата концепция впечатлила силно журито в министерството. Според нея бъдещите топ звезди в операта ще са от Виена, а репертоарът ще е "версия 4.0".

Самият Росчич споделя, че решението да ръководи операта е най-важното досега в живота му. Той е готов да се противопостави на конкуренцията "за времето и парите на публиката". Бъдещият директор е оптимист, но дава пример с Америка, където "вляво е Бродуей, вдясно Netflix" - пример, който илюстрира колко трудно операта си пробива път в днешния високотехнологичен и мултимедиен живот. 

Росчич посочва Густав Малер като светлия пример, който ще следва. През 2022 г. ще се честват 125 г. откакто композиторът също оглавява операта във Виена. Концепцията на Росич се казва "Vorwarts zu Mahler". 

  • SOS

    През очилата на Владо Пенев

     Фашизмът стигна до театъра и тръгна да бие актьорите. Вече можем ли да го видим? Или ни трябват очилата на Владо Пенев, за да ни се проясни? 

"Когато искаш да намериш жест, когато търсиш как да играеш на сцената, трябва само едно - да се вслушаш в музиката. Композиторът вече се е погрижил за това."

Мария Калас, оперна дива, родена на 2 декември преди 101 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…

Размисли след гледането на втория „Гладиатор“

 

Филмът е силен, ярък и стойностен. Задължителен за гледане и запазване в личната колекция.

Патриот: автобиографията на Алексей Навални

"Още преди да прочета "Патриот" смътно знаех отнякъде, че фамилията Навални е украинска (укр. Навальний), но не си бях направил труда да проверя това и да се информирам в кое поколение е връзката с Украйна" -  Владимир Сабоурин