С шедьовъра на Джузепе Верди „Риголето” Софийската опера започва новата година. Представлението ще се състои на 23 януари от 19 ч. Диригент е Григор Паликаров, а режисьор – Пламен Карталов.

Ролята на Риголето изпълнява баритонът Карлос Алмагер, който гостува за трети път на сцената на столичната опера. Известният певец е роден в Мексико Сити. пял на сцени в Германия, Белгия, Испания, Италия, Япония, Мексико, Гърция, Румъния, България, Австралия, Швейцария, Виена, Китай, Ню Йорк, Израел, Лондон, Чили, САЩ, Холандия, Франция. С голям успех изпълнява прочутата роля за драматичен баритон – Андре Шение, както и от оперите „Момичето от Златния Запад“, „Атила“, „Набуко“, „Отело“, „Тоска“, „Симон Боканегра“, „Макбет“, „Риголето“, „Трубадур“, „Палячи“, „Луиза Милер“, „Бал с маски“, „Аида“, „Силата на съдбата“.

Ето и другите роли и изпълнители: Херцогът на Мантуа – Даниел Дамянов; Джилда – Ирина Жекова; Спарафучиле – Светозар Рангелов; Мадалена – Благовестта Мекки-Цветкова; Джована - Румяна Петрова; Граф Монтероне – Димитър Станчев; Маруло – Атанас Младенов; Борса – Пламен Папазиков; Граф Чепрано – Стоил Георгиев; Графиня Чепрано – Силвана Пръвчева; Паж – Надя Колева; Офицер – Георги Дуков.

„РИГОЛЕТО” е в 3 действия, италианското либрето е на Франческо Мария Пиаве. Действието се развива в Мантуа, Италия, през XVI в.Световната премиера на операта е в театър „Ла Фениче”, Венеция, на 11 март 1858 г. Английската премиера е на 14 май 1853 г. в „Ковънт Гардън”, а в САЩ – на 19 февруари 1855 г. в Нюйоркската музикална академия. Представена е на откриването на Суецки канал през 1869 г., въпреки широко разпространеното мнение, че специално за това събитие Верди пише операта си „Аида”. В България „Риголето“ е поставена 62 години след първото ѝ представяне пред публика – през 1920 г., под диригентството на М. М. Златин и режисурата на И. Иванцов.

 

  • ДЕБЮТ

    „Вяра на баба Вера“ – книга за всяка баба и внучка

    Симпатичната история е разказана от Вяра Георгиева, която дебютира в жанра. Своя дебют като илюстратор на детска книга прави и художничката Габриела Петкова, която печели първия по рода си конкурс, организиран от издателството.

  • СЛЕДИТЕ ОСТАВАТ

    „Оръжията и човекът“, Анна Каменова и… фактите

    „Който бе чел и който не бе чел пиесата измежду тези синковци, разпространяваше заблудата, че Шоу написал тази пиеса само защото мразел българите… Но никой от тях не бе прочел предговора и не бе забелязал, че Шоу говори с топло чувство за „храбра малка България“, която без да насърчава милитаризма, може да бъде героична.“

„Ние сме за света все още една неизвестна кинотеритория. Тепърва трябва да пробиваме - нямаме унгарския, полския, чешкия или немския опит от миналото.”

Никола Рударов, български актьор и режисьор, роден на 6 декември преди 97 години.

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Въпроси откъм сянката

 

Всеки компромис със съвестта и морала се заплаща – това е внушението на „Светлина и сянка“ на Даниел Келман... 

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…

Размисли след гледането на втория „Гладиатор“

 

Филмът е силен, ярък и стойностен. Задължителен за гледане и запазване в личната колекция.