Русенската опера дължи близо 2,5 млн. лева на Министерството на културата и това поставя съставай в невъзможност да работи, съобщи БНР.

Заради това вчера депутати от ГЕРБ, Обединените патриоти и БСП се събрали на дискусия за финансирането й.

"Искаме този дълг да бъде занулен, за да можем да работим спокойно, защото, ако този дълг го нямаше, ние можехме по съвсем друг начин да работим", заяви директорът на операта Иван Кюркчиев, цитиран от БНР. 

Проблемът произтича от методиката на финансиране, която не допуска както превишаване на предвидените приходи, така и слаба посещаемост на спектаклите.

"Ние настояваме заплатите по някакъв начин да бъдат гарантирани и съответно останалите средства, които са необходими за издръжка, поддръжка, постановка и така нататък, те могат да бъдат на методика, дори и същата", обобщи синдикалният лидер Момчил Миланов.

Предстои Министерството на културата да вземе решение за огромния дълг на Операта, която догодина празнува 100-годишнината от създаването си.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

„По-добре да се задоволявате с малко, отколкото да имате злато и студено сърце!“

Вилхелм Хауф, германски писател, роден на 29 ноември преди 221 години

Анкета

Остава ли ви време да четете книги?

Да, както винаги - 80%
Все по-малко - 20%
Не чета изобщо - 0%

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Диада“ без доза щастие

„Диада“ е честно реализиран филм, с уверена и с ясни послания режисура, впечатлява и операторска работа

За „Ваймар експрес“ и силата на таланта

 

На финала авторката на филма търси помирителен жест – тя деликатно и предпазливо, премерено и едва ли не извинявайки се, стига до извода, че личността и пристрастията на Мутафова отстъпва пред силата на нейния талант, което си е и самата истина.

Такива, каквито бяхме

 

50 години от премиерата на "Каквито бяхме". Творбата на Полак е сред вечните класики на Холивуд, която може да се гледа винаги и с удоволствие