Легендата Хосе Карерас се раздаде на прощалния си концерт с българската публика снощи в препълнената Зала 1 на Националния дворец на културата (НДК). Спектакълът, с който световноизвестният певец си взе „сбогом” с родната публика, бе открит от диригентката Любка Биаджони с увертюра от "Прилепът" на Щраус. След това концертът продължи с изпълнения на оркестъра „София Симфоникс” с диригент Давид Хименес, който остана на сцената с Карерас. Повече от два часа публиката се наслади на великолепно изпълнените от тенора творби на Йохан Щраус, Джузепе Верди, Едвард Григ и други. Руското сопрано Анна Аглатова очарова зрителите със своя глас и харизма. 

По време на концерта Хосе Карерас получи най-високата степен на ордена на Министерството на културата "Златен век" и грамота за заслугите си в развитието и популяризирането на културата и изкуството.

На финала Карерас „взриви” залата с песента от златните години на "Тримата тенори" - Torna A Surriento.

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

„Само набожните и слабите се нуждаят от прелъстяване, като от лекарство.”

Анри Барбюс, френски писател, роден на 17 май преди 149 години

Анкета

Подпишете се в подкрепа на украинския народ!

Путин е престъпник! - 89.2%

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

Нагоре по обратния път 

 

Литературните умения на един професор по право

Гледайте “Второто освобождение”

 

Ние винаги на 1 февруари отбелязваме гибелта на жертвите на Народния съд и избиването на интелектуалния елит. Но всъщност чрез този филм ще разберете много по-страшното за бъдещето ни пречупване на българската нация - което виждаме и днес с реакциите на войната, с хилещите се емотикончета на снимките от Буча, в речника на водещите ни политици.

Автопортретът на Иван Добчев

 

Единайсет ескиза – така са наречени частите, на които е разделена книгата и всяка разказва етап от живота на режисьора