С „Рейнско злато“ в събота вечерта беше открит третият Вагнеров фестивал в Софийската опера. Амбициозният проект на директора на операта – Пламен Карталов, се провежда за трета поредна година и обхваща тетралогията “Пръстенът на Нибелунга”. До 9 юли предстоят още 3 опери – „Валкюра” тази вечер, „Зигфрид” във вторник и „Залезът на боговете” в четвъртък.

Карталов започна да поставя “Пръстенът на Нибелунга” за 200-годишнината на Рихард Вагнер през 2013 г., след което реши да превърне оперите в традиция. Повечето билети се продават в чужбина. Вагнеровият фестивал нашумя заради скъпите и сложни декори и футуристични костюми, както и поради факта, че тетралогията с обща дължина 15 часа се поставя рядко по оперните сцени. Премиерата на поредицата е през 1876 г. в Байройт.

Звездата между артистите тази година е басът Дирк Алешус от Германия, изключително популярен заради ръста си от 2,10 м.

През септември фестивалът ще гостува със същите постановки в театъра на Фюсен, Бавария, известен с приказния замък Нойшванщайн.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

„Не можем да обвиняваме човек за това, че защитава своето достойнство. Това е негово задължение.“

Джоузеф Конрад, британски писател от полски произход, роден на 3 декември преди 166 години

Анкета

Ще подарите ли книга за Коледа?

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Наполеон“ - филм за възхода и падението на един амбициозен лидер

 

Ридли Скот здравата се е потрудил върху своя епос и заслужава похвала, която ще му е необходима в неговото по-нататъшно творческо развитие

„Диада“ без доза щастие

„Диада“ е честно реализиран филм, с уверена и с ясни послания режисура, впечатлява и операторска работа

За „Ваймар експрес“ и силата на таланта

 

На финала авторката на филма търси помирителен жест – тя деликатно и предпазливо, премерено и едва ли не извинявайки се, стига до извода, че личността и пристрастията на Мутафова отстъпва пред силата на нейния талант, което си е и самата истина.