СИЙКА ЛАПАЧКА

В края на януари проектът „Ние сме музиканти“ на Държавна опера-Стара Загора беше селектиран в първата десятка на конкурса за иновативни образователни продукции на асоциацията на европейските филантропи за опера и балет „FEDORA“ – най-престижната европейска платформа, подкрепяща иновации в оперното и балетното изкуство. Припомняме, че концепцията на „Ние сме музиканти” е насочена към създаването на първия в България интерактивен сензорен спектакъл за деца и младежи със специални образователни потребности.

Месец по-късно след решение на журито, проектът е избран за един от 3-те финалиста, които ще се борят за приза на конкурса.

Финалната фаза стартира на 1 април със специално представяне на всяка една от трите оперни компании на страницата на платформата FEDORA. За всеки един от финалистите ще бъде открита специална дарителска сметка, която ще бъде активна до 4 юни, a постъпилите средства ще бъдат използвани за реализиране на проектните им идеи.

Освен събраните дарения, победителят сред финалистите ще получи и грант на стойност 50 000 евро за разгръщането на своята идея.

Освен Държавна опера – Стара Загора, в „топ 3” влизат белгийската компания „Platform K“ и италианската " Compagnia Teatrale L'Albero“. Техните идеи бяха предпочетени пред концепциите на Виенската държавна опера, Кралската шведска опера, Датската национална опера, операта в Монпелие, оксфордската Garsington Opera, ирландската Wexford Festival Opera и немската Academia Ars Augusta.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

„Публиката може да те накара да се чувстваш полубог, но когато слезеш от сцената – отново си нормален човек.“

Дейвид Ковърдейл, английски рок певец, роден на 22 септември преди 70 години

Анкета

Хареса ли ви концертът на Соня Йончева и Пласидо Доминго в София?

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

Майер Лански – ангелът с мръсно лице

 

Интерпретацията, която прави Харви Кайтел на Майер Лански е модерна класика, която трябва да се изучава като образец на актьорско майсторство в киноучилищата.

В "Заповед за арест. Как станах враг номер едно на Путин" се оглежда България на ББ

 

"Горещо я препоръчвам на всички – и на русофили, и на русофоби; и на разумно мислещи, и на изначално предубедени; и на силно ангажирани, и на напълно безразлични; и на много информирани, и на малко знаещи" - ревю на Николай Слатински

Дуилиу Замфиреску, за когото изкуството не бива да репродуцира действителността

 

Трилогията на класика представя и участието на северната ни съседка в Руско- турската война от 1877- 1878 г.