За първи път на сцената на Софийската опера ще се играе балетът "Корсар" от Адолф Адам. Първата постановка ще бъде на 24 ноември, а следващите две – на 25 и 26 ноември.

Балетът е със сюжет от времето на Средновековието и търговията с робини. Корсарите заедно със своите приятелки и начело с Конрад пристигат на пазарния площад в Адрианопол. Фанфарите известяват приближаването към площада на богатия и влиятелен Сеид паша, който се готви да направи нови покупки за попълване на своя харем. Една от девойките за продан е Медора, която вижда Конрад и той се влюбва, а и тя е обзета от същото чувство. Пашата обаче я откупува и отвежда в своя харем. Конрад влиза в нощна доба в харема и с хитрост я отвежда. 

Първата поставка е играна в Парижката опера на 23 януари 1856 г.

ЕЛДАР АЛИЕВ е хореограф и художник по осветлението на оригинална и динамична версия на творбата. Използвана е музика и от Чезаре Пуни, Лео Делиб, Рикардо Дриго и Пьотър Олденбургски. Алиев е роден в Баку, където завършва Хореографското училище. От 1979 до 1992 г. е водещ солист на Кировския (Мариинския) театър. В творческия му репертоар са водещи партии в балетите "Дон Кихот", "Легенда за любовта", "Корсар", "Лебедово езеро", "Баядерка", "Спартак" и много други.

Гастролирал е в повече от 40 страни по света и най-престижните сцени, сред които "Кенеди център" във Вашингтон, Метрополитън опера в Ню Йорк, Парижката и Римската опера, миланската Ла Скала, Ковънт Гардън и театър "Колизеум" в Лондон, Берлинската държавна опера и операта в Сидни, театър "Колон" в Буенос Айрес и много други.

От 2006 г. работи като гост-консултант, педагог, балетмайстор и хореограф с водещите трупи и балетни академии в Европа, Азия и Америка.

 

  • ДЕБЮТ

    „Вяра на баба Вера“ – книга за всяка баба и внучка

    Симпатичната история е разказана от Вяра Георгиева, която дебютира в жанра. Своя дебют като илюстратор на детска книга прави и художничката Габриела Петкова, която печели първия по рода си конкурс, организиран от издателството.

  • СЛЕДИТЕ ОСТАВАТ

    „Оръжията и човекът“, Анна Каменова и… фактите

    „Който бе чел и който не бе чел пиесата измежду тези синковци, разпространяваше заблудата, че Шоу написал тази пиеса само защото мразел българите… Но никой от тях не бе прочел предговора и не бе забелязал, че Шоу говори с топло чувство за „храбра малка България“, която без да насърчава милитаризма, може да бъде героична.“

„Състоянието на война служи единствено като оправдание за тирания у дома.“

Александър Солженицин, руски писател, роден на 11 декември преди 106 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Въпроси откъм сянката

 

Всеки компромис със съвестта и морала се заплаща – това е внушението на „Светлина и сянка“ на Даниел Келман... 

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…

Размисли след гледането на втория „Гладиатор“

 

Филмът е силен, ярък и стойностен. Задължителен за гледане и запазване в личната колекция.