ЗА РЕЛИГИЯТА И ВЯРАТА

„Преди беше друго - при Чернобил и при рухването на комунизма търсихме нова вяра, защото бяхме атеисти и ни трябваше опора. А днес хората ходят в православните храмове в Русия заради пропагандата, която смесва политика и религия.

Наскоро бях в Москва и отидох до един храм за литургия. Пред него имаше много полиция, военни, голяма бъркотия. Помислих си, че е имало някаква атака, но ме успокоиха: "Не, госпожо, всички ние сме на литургия в чест на руските ядрени оръжия." Давате ли си сметка? Те се молеха за руските ядрени оръжия! Това е отвратително. Режимът на Путин подменя вярата с пропаганда.”

ЗА НОБЕЛОВАТА НАГРАДА

"Пресата е пълна с публикации, в които се казва, че тазгодишната Нобелова награда за литература е политическо решение, че са ми я дали, защото съм противник на Путин. Разбира се, че няма как да подкрепям този човек. Под неговото ръководство Русия действа като СССР - провежда твърде агресивна политика, която противоречи на европейските, на демократичните ценности.”

Източник: La Vanguardia

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

„Любовта е стъкло, през което дори и чудовище изглежда възхитително.“

Алберто Моравия, италиански писател, роден на 28 ноември преди 116 години

Анкета

Остава ли ви време да четете книги?

Да, както винаги - 80%
Все по-малко - 20%
Не чета изобщо - 0%

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Диада“ без доза щастие

„Диада“ е честно реализиран филм, с уверена и с ясни послания режисура, впечатлява и операторска работа

За „Ваймар експрес“ и силата на таланта

 

На финала авторката на филма търси помирителен жест – тя деликатно и предпазливо, премерено и едва ли не извинявайки се, стига до извода, че личността и пристрастията на Мутафова отстъпва пред силата на нейния талант, което си е и самата истина.

Такива, каквито бяхме

 

50 години от премиерата на "Каквито бяхме". Творбата на Полак е сред вечните класики на Холивуд, която може да се гледа винаги и с удоволствие