Скандалният актьор Стивън Сегал стана гражданин на Сърбия, съобщиха световните медии. Решението е взето, след като американецът посети Белград два пъти през декември миналата година и имаше срещи с президента на западната ни съседка Томислав Николич и премиера Александър Вучич.

Сегал е известен и като продуцент, писател, майстор по бойни изкуства и музикант. По време на посещението си Сърбия той направи предложение за създаване на училище за бойни изкуства в Белград и изнесе концерт с групата си на Нова година. Сегал е известен и с близките си отношения с руския президент Владимир Путин.

СТИВЪН СЕГАЛ е роден на 10 април 1952 г. Той е от поколението филмови актьори, които въплъщават типичния филмов екшън герой, подобно на Силвестър Сталоун, Арнолд Шварценегер, Брус Уилис, Чък Норис, Долф Лундгрен, Уесли Снайпс и Жан-Клод Ван Дам. В киното е от 1987 г., участвал е в 120 филма.

„Анализирането на вярата не включва задължително метод за живеене без нея.”

Юлия Кръстева, българо-френска писателка, феминистка, критик и философ, родена на 24 юни преди 83 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Фантастичният свят на магията и езика

 

Слабо звено на „Вавилон: Тайна история“ от Ребека Ф. Куанг е вмъкването на идеята за дискриминацията, която като че ли става неизменна част от съвременната художествена литература...

„Back to Black“ – новият биографичен филм за Ейми Уайнхаус

 

Биографичните филми работят тогава, когато разглеждат малка и слабо позната част от живота на героя и фокусират вниманието си върху нея

Метерлинк на XXI век

 

Не на последно място, говорейки за Саманта Швеблин и конкретно за сборника „Седем празни къщи“, няма как да подминем и факта, че той е постпандемичен, което засилва темата за самотата, за счупените връзки, за личните лудости…