Упи Голдбърг се обяви против бойкота, който чернокожата филмова общност готви на церемонията за наградите „Оскар”, съобщи lindaikejisblog.com. В шоуто си „The View” актрисата нарече случващото се шамар в лицето на тъмнокожия комик Крис Рок, който ще е водещ на шоуто тази година. 

„Искате да бойкотирате нещо? Тогава не гледайте филми, в които не сте представени. Ето това ще е бойкот. Този разговор го водим от години и ми писна!”, заяви Голдбърг, която е вземала „Оскар” и „Еми”.

Тя обясни емоционално, че проблемът не е, че номинираните са „твърде бели”. Според нея коренът на случващото се е, че хората, от които зависи, не правят достатъчно филми за черни и латино актьори. Тук огънят й бе насочен и срещу съпругата на Уил Смит – Джейда Пинкет, която е продуцент. 

„Така че аз няма да бойкотирам”, заявява актрисата и обяснява, че се е уморила да гледа филми, в които част от населението на земята не е представено. "В момента в "Отмъстителите" над 70 бели човека спасяват света.... Е, бясна съм, защото и аз бих искала да спасявам света, но никой не ми предлага", възмути се Голдбърг и добави: "Няма никаква подкрепа за малките компании, които биха правили разнообразни филми изобщо, но дойде ли време за "Оскари"-те, мрънкането започва!"

 

„Висшето образование не е показател за ума, скъпите подаръци не са признак за любов, обещанията и думите не винаги са истински. Вашият опит, внимание и поведение към хората – това е наистина ценно.“

Орландо Блум, английски актьор, роден на 13 януари преди 48 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Писателю, бъди цял!

 

Марин Георгиев отдавна разлайва литературните псета. Причината е в неговия метод, който той никъде не е формулирал, но го приема като нещо дадено и прието, присъщо на душата и морала му. В „Заговорът на мъртвите“ той го обговаря многократно, но никъде не го формулира...

Въпроси откъм сянката

 

Всеки компромис със съвестта и морала се заплаща – това е внушението на „Светлина и сянка“ на Даниел Келман... 

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…