Очаква се студиото „Дисни“ да загуби около 140 млн. долара от новия филм с Джордж Клуни „Утреландия“, съобщи „Гардиън“. Приходите от високо бюджетната продукция изобщо не се възвръщат.

Така „Утреландия“ се нарежда до най-големите издънки на филмовото студио, след „Джон Картър“ от 2012 г. и „Самотният рейнджър“ от 2013 г., които нанесоха загуби от съответно 200 и 150 млн. долара.

Последният филм с Клуни, който разказва за изобретател, пътуващ към утопична страна с тийнейджърка, имаше бюджет от 180 млн. долара, а допълнителни 150 млн. бяха изхарчени за маркетинг. До момента той е донесъл в световния боксофис около 170 млн. за 3 седмици, а в бъдеще финансовата картина изглежда няма да се промени. Едва 40 млн. долара са генерирани от пазара в САЩ, а в Китай, вторият по-големина пазар за филми, приходите се равняват на едва 13,8 млн. 

„Утреландия“ е втори пореден провал в кариерата на Клуни. През 2014 г. очакваната му прожекция „Пазители на наследството“, в която си партнира с Мат Деймън, Кейт Бланшет и Джон Гудман, не впечатли нито критици, нито зрители.

„Дисни“ обаче продължават да имат много успешна финансова 2015 г. „Отмъстителите: Ерата на Ултрон“ носи 1,3 млрд. долара до момента, а игралната адаптация на приказката „Пепеляшка“, която дебютира през април, вече прехвърли половин милиард. Като се има предвид, че предстоят премиерите на „Отвътре навън“ и „Междузвездни войни: Силата се пробужда“, бъдещето на студиото е повече от светло.

„Лесно е да се предвидят действията на себелюбеца, трудно е да се отгатнат само действията на честните и безкористните хора.“

Фенимор Купър, американски писател, роден на 15 септември преди 235 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Това най-опасно изкуство – науката

 

 

„Кога престанахме да разбираме света“ и е, и не е обичайна книга. Тя е от тези романи, които можем да определим като факшън

За градинаря, смъртта и непосредствения писателски талант

 

Новият роман на Георги Господинов „Градинарят и смъртта“ е обран, стегнат, лапидарен и целеустремен в добрия смисъл на думата

„Софийски музикални седмици“ - ценно музикално-историческо изследване

 

Книгата на Диана Данова-Дамянова ще бъде ценен източник на точна информация не само за изследователите, но и за всеки интересуващ се от явленията в историята и съвремието на музикалната ни култура.