Американската филмова академия обяви деветте чуждоезични филма, които ще се състезават за петте номинации и в крайна сметка за „Оскар” на 28 февруари.

От общо 80-те предложения останаха:

"Съвсем нов завет" на Жако ван Дормел, Белгия

"Война" на Тобиас Линдхолд, Дания

"В обятията на змията" - Сиро Гера, Колумбия

"Фехтовачът" на Клаус Хяре, Финландия

"Вива" на Пади Бретнек, Ирландия

"Гордост" на Наджи Абу Новар, Йордания

"Лабиринт от лъжи" на Джулио Ричарели, Германия

"Мустанг" на Денис Гамзе Ергювен, Франция

"Синът на Саул" на Ласло Немеш, Унгария.

Не се класира българският филм „Съдилището” на Стефан Командарев. Фаворитът е "Синът на Саул", който в Кан взе наградата на Федерацията на филмовите критици FIPRESCI. Филмът е за Холокоста, за зверствата в концлагера Аушвиц през 1944 г. и по-точно за евреите, които са принудени да асистират на нацистите в масовите убийства.

 

„Критиците ме мразят повече, отколкото аз мразя тях.“

Мишел Уелбек, френски писател, роден на 26 февруари преди 68 години

Анкета

Ще подарите ли книга за Коледа?

Да, както винаги - 80.8%
Да, за първи път - 0%
Не, предпочитам друго - 15.4%

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Опера без... текст?!

 

 

И все пак германската композиторка от румънски произход Адриана Хьолцки вече направи този абсурден авангардистки опит

Между документалното и въображението

 

„Мери. Раждането на Франкенщайн“ – фокус на текста е вглеждането в творческия процес, довел до създаването на най-популярния роман на Мери Шели

"Най-дългата нощ" - майсторска работа. И днес се гледа с удоволствие

 

Филм на Въло Радев от 1967 година, по сценарий на Веселин Бранев, оператор Борислав Пунчев, музика Симеон Пиронков