Американската филмова академия обяви деветте чуждоезични филма, които ще се състезават за петте номинации и в крайна сметка за „Оскар” на 28 февруари.

От общо 80-те предложения останаха:

"Съвсем нов завет" на Жако ван Дормел, Белгия

"Война" на Тобиас Линдхолд, Дания

"В обятията на змията" - Сиро Гера, Колумбия

"Фехтовачът" на Клаус Хяре, Финландия

"Вива" на Пади Бретнек, Ирландия

"Гордост" на Наджи Абу Новар, Йордания

"Лабиринт от лъжи" на Джулио Ричарели, Германия

"Мустанг" на Денис Гамзе Ергювен, Франция

"Синът на Саул" на Ласло Немеш, Унгария.

Не се класира българският филм „Съдилището” на Стефан Командарев. Фаворитът е "Синът на Саул", който в Кан взе наградата на Федерацията на филмовите критици FIPRESCI. Филмът е за Холокоста, за зверствата в концлагера Аушвиц през 1944 г. и по-точно за евреите, които са принудени да асистират на нацистите в масовите убийства.

 

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

„Не бях природно умен, а някой, чийто интерес трябваше постоянно да се привлича с нещо. Все още съм такъв, за съжаление.“

Джеръми Айрънс, английски актьор, роден на 19 септември преди 73 години

Анкета

Хареса ли ви концертът на Соня Йончева и Пласидо Доминго в София?

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

Майер Лански – ангелът с мръсно лице

 

Интерпретацията, която прави Харви Кайтел на Майер Лански е модерна класика, която трябва да се изучава като образец на актьорско майсторство в киноучилищата.

В "Заповед за арест. Как станах враг номер едно на Путин" се оглежда България на ББ

 

"Горещо я препоръчвам на всички – и на русофили, и на русофоби; и на разумно мислещи, и на изначално предубедени; и на силно ангажирани, и на напълно безразлични; и на много информирани, и на малко знаещи" - ревю на Николай Слатински

Дуилиу Замфиреску, за когото изкуството не бива да репродуцира действителността

 

Трилогията на класика представя и участието на северната ни съседка в Руско- турската война от 1877- 1878 г.