Конкуренцията за филмовите награди „Оскар“ тази година е по-голяма от всякога. Причината е, че (като никога) се състезават множество качествени филми, всеки от които заслужава приза. Истинско съвпадение е, че през 2014 г. бяха завършени толкова много ленти по добри романи или по удивителни житейски истории. Много рядко сме свидетели на такова струпване на качествено кино и още по-качествена актьорска игра. Затова който и филм да взема „Оскар“, то ще е благодарение и на страхотната конкуренция, която не пада по-долу. Най-голямата награда този път обаче е за зрителите, които ще се насладят на прекрасни филми.

Кои са номинираните:

Най-добър филм:
– „Американски снайпер“ (American Sniper)
– „Игра на кодове“ (The Imitation Game)
– „Бърдмен“ (Birdman or The Unexpected Virtue of Ignorance)
– „Селма“ (Selma)
– „Юношество“ (Boyhood)
– „Теорията на всичко“ (The Theory Of Everything)
– „Гранд хотел „Будапеща“ (The Grand Budapest Hotel)
– „Камшичен удар“ (Whiplash)

Най-добра режисура:
– Алехандро Иняриту за „Бърдмен“
– Ричард Линклатър за „Юношество“
– Бенет Милър за „Ловец на лисици“ (Foxcatcher)
– Уес Андерсън за „Гранд хотел „Будапеща“
– Мортън Тилдъм за „Игра на кодове“

Най-добър сценарий:
– „Бърдмен“
– „Юношество“
– „Ловецът на лисици“
– „Гранд хотел „Будапеща“
– „Лешояда“ (Nightcrawler)

Най-добра главна женска роля:
– Фелисити Джоунс за „Теорията на всичко“
– Джулиан Мур за „Все още Алис“ (Still Alice)
– Розамунд Пайк за „Не казвай сбогом“ (Gone Girl)
– Рийз Уидърспун за „Диво“ (Wild)
– Марион Котияр за „Два дни и една нощ“ (Two Days, One Night)

Най-добра главна мъжка роля:
– Стийв Каръл за „Ловецът на лисици“
– Майкъл Кийтън за „Бърдмен“
– Брадли Купър за „Американски снайпер“
– Еди Редмейн за „Теорията на всичко“
– Бенедикт Къмбърбач за „Игра на кодове“

Най-добра поддържаща женска роля:
– Патриша Аркет в „Юношество“
– Ема Стоун в „Бърдмен“
– Лора Дърн в „Диво“
– Мерил Стрийп в „Вдън горите“ (Into the Woods)
– Кийра Найтли в „Игра на кодове“

Най-добра поддържаща мъжка роля:
– Робърт Дювал в „Съдията“ (The Judge)
– Итън Хоук в „Юношество“
– Едуард Нортън в „Бърдмен“
– Марк Ръфъло в „Ловец на лисици“
– Дж.К. Симънс в „Камшичен удар“

Най-добър чуждестранен филм:
– „Ида“, Полша (Ida)
– „Левиатан“, Русия (Leviathan)
– „Мандарини“, Естония (Tangerines)
– „Тимбукту“, Мавритания (Timbuktu)
– „Диви разкази“, Аржентина (Wild Tales)

Най-добра музика:
– Алекзандър Десплат за „Гранд хотел Будапеща“
– Алекзандър Десплат за „Игра на кодове“
– Ханс Цимер за „Интерстелар“ (Interstellar)
– Гари Йершон за „Г-н Търнър“ (Mr. Turner)
– Йохан Йохансон за „“Теорията на всичко“

Най-добра анимация:
– „Кутийковците“ (The Box Trolls)
– „Как да си дресираш дракон 2″ (How To Train Your Dragon 2)
– „Песните на морето“ (Songs of the Sea)
– „Приказката за принцеса Кагуя“ (The Tale Of Princess Kaguya)
– „Героичната шесторка“ (Big Hero 6)

Най-добри визуални ефекти:
– „Капитан Америка: Зимният войник“ (Captain America: The Winter Soldier)
– „Зората на Планетата на маймуните“ (Dawn of the Planet of the Apes)
– „Пазителите на галактиката“ (Guardians of the Galaxy)
– „Интерстелар“
– Х-мен: Дни на отминалото бъдеще“ (X-Men: Days of Future Past)

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

„Няма такова нещо като лошо уиски. Просто някои са по-добри от други. Но човек не трябва да злоупотребява с алкохола, преди да навърши 50. След това би бил глупак, ако не го направи.”

Уилям Фокнър, американски писател, роден на 25 септември преди 124 години

Анкета

Хареса ли ви концертът на Соня Йончева и Пласидо Доминго в София?

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

Майер Лански – ангелът с мръсно лице

 

Интерпретацията, която прави Харви Кайтел на Майер Лански е модерна класика, която трябва да се изучава като образец на актьорско майсторство в киноучилищата.

В "Заповед за арест. Как станах враг номер едно на Путин" се оглежда България на ББ

 

"Горещо я препоръчвам на всички – и на русофили, и на русофоби; и на разумно мислещи, и на изначално предубедени; и на силно ангажирани, и на напълно безразлични; и на много информирани, и на малко знаещи" - ревю на Николай Слатински

Дуилиу Замфиреску, за когото изкуството не бива да репродуцира действителността

 

Трилогията на класика представя и участието на северната ни съседка в Руско- турската война от 1877- 1878 г.