Актрисата и продуцент Джейда Пинкет – Смит, съпруга на американския актьор Уил Смит, призова тъмнокожите си колеги да бойкотират церемонията по връчване на „Оскар”-ите, съобщи lenta.ru. На страницата си във „Фейсбук” тя се възмути, че в петте основни категории са номинирани само бели кандидати. 

„На „Оскар”-ите цветнокожите често развличат публиката и раздават награди, но рядко постиженията им получават признание. Може би всички чернокожи трябва да се въздържат от участие? С нас се държат така, както им позволяваме”, написа Пинкет и добави, че е дълбоко разочарована. 

Коментарът й срещна широк отклик в социалната мрежа. В „Туитър” паралелно набира скорост хаштагът  #OscarsSoWhite („Оскар” е толкова бял). 

Номинациите бяха обявени на 14 януари. В категориите за най-добър режисьор и най-добри женски и мъжки роли няма нито един тъмнокож. За сметка на това водещ ще е чернокожият комик Крис Рок. 

Миналата година ситуацията беше аналогична. Отново номинираните бяха бели, но пък наградите им ги връчваха Опра Уинфри, Еди Мърфи и др. 

„Мнозина са наричани актьори, но малцина са актьори.”

Фей Дънауей, американска актриса, родена на 14 януари преди 84 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Писателю, бъди цял!

 

Марин Георгиев отдавна разлайва литературните псета. Причината е в неговия метод, който той никъде не е формулирал, но го приема като нещо дадено и прието, присъщо на душата и морала му. В „Заговорът на мъртвите“ той го обговаря многократно, но никъде не го формулира...

Въпроси откъм сянката

 

Всеки компромис със съвестта и морала се заплаща – това е внушението на „Светлина и сянка“ на Даниел Келман... 

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…