БНР

Филмът „Земя на номади“ е големият победител на тазгодишната церемония по раздаването на наградите на американската филмова академия.

Той беше обявен за най-добър филм, режисьорът му Клоуи Чжао също получи „Оскар”, а Франсис Макдорманд грабна статуетката за най-добра женска роля в същия филм.

Творбата разказва историята за възрастни американци, които пътуват с бус из страната, а самата Чжао заяви при получаването на наградата:

"Винаги съм намирала доброта в хората, които срещам навсякъде по света. Така че тази награда е за всички, които имат вярата и смелостта да запазят добротата в себе си и да я съхранят един към друг, независимо колко трудно е това. Тя е за вас, вие ме вдъхновявате да продължа. Благодаря ви!", каза Клоуи Чжао, която стана първата цветнокожа жена, удостоена с „Оскар“ за най-добър режисьор и едва втората дама отличена в категорията. 

Мария Бакалова не успя да вземе „Оскар“ за поддържаща женска роля, но обра овациите на журналистите и гостите на церемонията с ослепителния си външен вид.

Би Би Си шеговито коментира, че за Бакалова физическата дистанция не е била проблем, заради големия обем на роклята.

Роклята на „Луи Вюитон“, която носеше младата актриса, е направена от 100 метра тюл - лек мрежест материал - съчетан с дълбоко V-образно деколте, украсено с диамантена огърлица.

Брад Пит, който обяви наградата, разказа как кумир на Мария Бакалова била Мерилин Монро и я приветства с "Добре дошла" по повод номинацията й.

Победителката в тази категория е южнокорейката Юн Ю-джун, за изпълнението си в „Минари”.

„Категоризират хората като черни, бели, жълти, кафяви и т.н. Но не е хубаво да се делим така. Мисля, че ако съберем всички цветове, ще е много по-красиво. Дори дъгата има седем цвята!“, каза Юн Ю-джун.

Антъни Хопкинс получи Оскар за мъжка роля във филма „Бащата“, който донесе още един "Оскар" - за  най-добър адаптиран сценарий на Флориан Зеле и Кристофър Хемптън.

Даниел Калуя бе обявен за най-добър актьор в поддържаща роля във филма „Юда и черният месия“.

Емералд Фенeл получи наградата за най-добър оригинален сценарий за филма „Момиче с потенциал“.

"Всичко, коeто мога да кажа е, че се опитвам много силно да не плача, което е ужасно трудно като англичанка, тъй като англичаните винаги плачат. Този филм беше направен от най-невероятните хора на света за 23 дни и те вложиха в него напълно  своята гениалност, хумор и любов. Трябва да благодаря на толкова хора и се чувствам притеснена, че съм тук сама", каза тя.

"Оскар" за най-добър чуждестранен филм получи "Още по едно" на датския режисьор Томас Винтерберг

Наградата за най-добър анимационен филм бе присъден на творбата "За душата". Тя разказва за приключенията на душата на музикант, която е отделена от тялото му в резултат на инцидент. 

Поради пандемията церемонията се проведе пред едва 170 гости. Традиционната поява на номинирани на червения килим пострада най-силно от ограничителните мерки, защото много малък брой фотографи и журналисти отразяваха събитието.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

„Истинският тест за цивилизацията е как се отнася към безпомощните си членове.“

Пърл Бък, американска писателка, родена на 26 юни преди 130 години

Анкета

Подпишете се в подкрепа на украинския народ!

Путин е престъпник! - 89.2%

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

Путин и КГБ: Как Русия не стана "втора Америка"

В книгата си "Хората на Путин" Катрин Белтън се възползва от типичната за диктаторите свръхподозрителност, която ги кара рано или късно да се обърнат дори срещу най-приближените си

Роман за вкуса на петмеза от детството

 

"Петмез“ е метафора не само на детството, но и на човешкия живот

Детската игра – първите житейски роли

 

Така както детето, детството, е най-близо да несъзнаваното, така и психоаналитичният прочит на литературата за деца отговаря на иманентно присъщото несъзнавано в природата на тази литература.