На 22 юни е роден Оскар Фишингер – човекът, който промени хода на историята на киното. Затова не е изненада, че „Гугъл“ отбелязва рождения му ден с „дудъл“. Създателят на абстрактните видео клипове е сред пионерите на анимацията, който работят през първата половина на ХХ в., като Валтер Рутман, Викинг Егелинг, Бела Бартош и Ханс Рихтер.

Роденият в Германия Фишингер е ученик на режисьора Валтер Рутман. През 20-те години започва да експериментира в областта на абстрактната анимация. От 1926 до 1932 г. в Германия представя серия от експериментални анимации, в които движението на геометричните форми и цветовете позволяват да се създадат пластични рисунки. С възхода на националсоциализма в родината си емигрира в САЩ, където продължава  филмовите си експерименти с лентите „Алегрето“ (теми по джазови мелодии,) „Оптична поема“ ( по музика Ф. Лист), „Рапсодия в синьо“ (музика Д. Гершуин) и много други. 

Неговото професионално кредо е: „Музиката не се ограничава само в света на звука. Съществува музика на визуалния свят“

С неговото име се свързва създаването на “Wax Slicing Machine", която използва иновативен метод на кинематография, съчетаващ вертикална машинa за рязане на лентата и нов начин на снимане на кадрите. Неговият апарат използва восък и глина, предизвикал интерес сред по-смелите филмови режисьори.

Оскар Фишингер разработва и първия голям конкурент на технологията „Technicolor“. Предложението му е „GasparColor“, използвано най-вече в Европа.

Вдъхновителят на специалните ефекти в киното умира на 31 януари 1967 г.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

„Не бях природно умен, а някой, чийто интерес трябваше постоянно да се привлича с нещо. Все още съм такъв, за съжаление.“

Джеръми Айрънс, английски актьор, роден на 19 септември преди 73 години

Анкета

Хареса ли ви концертът на Соня Йончева и Пласидо Доминго в София?

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

Майер Лански – ангелът с мръсно лице

 

Интерпретацията, която прави Харви Кайтел на Майер Лански е модерна класика, която трябва да се изучава като образец на актьорско майсторство в киноучилищата.

В "Заповед за арест. Как станах враг номер едно на Путин" се оглежда България на ББ

 

"Горещо я препоръчвам на всички – и на русофили, и на русофоби; и на разумно мислещи, и на изначално предубедени; и на силно ангажирани, и на напълно безразлични; и на много информирани, и на малко знаещи" - ревю на Николай Слатински

Дуилиу Замфиреску, за когото изкуството не бива да репродуцира действителността

 

Трилогията на класика представя и участието на северната ни съседка в Руско- турската война от 1877- 1878 г.