"Забавянето на статута на "Царските конюшни", доколкото може да се говори за такова, е свързано с това, че там се водят дела за собственост". Това поясни за "Здравей, България" по Нова тв министърът на културата Боил Банов на фона на обвиненията, че ресорното му министерство е забавило процедурата по определянето на сградата за паметник на културата. 

"Ние трябва да сме готови така, че като вкараме утре документите по делото, те да не паднат в съда", изтъкна той, като добави, че е "бесен", откакто е научил за пожара. 

Той поясни, че сградата е защитена още през 2014-а, когато е дадено да се направи подробният градоустройствен план: "Тези указания са напълно ясни - никакво събаряне, никакво надстрояване, никакво променяне". 

Банов беше категоричен, че дори сградите да бъдат унищожени, на мястото им няма как да се разреши издигането на нови.  

„Висшето образование не е показател за ума, скъпите подаръци не са признак за любов, обещанията и думите не винаги са истински. Вашият опит, внимание и поведение към хората – това е наистина ценно.“

Орландо Блум, английски актьор, роден на 13 януари преди 48 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Писателю, бъди цял!

 

Марин Георгиев отдавна разлайва литературните псета. Причината е в неговия метод, който той никъде не е формулирал, но го приема като нещо дадено и прието, присъщо на душата и морала му. В „Заговорът на мъртвите“ той го обговаря многократно, но никъде не го формулира...

Въпроси откъм сянката

 

Всеки компромис със съвестта и морала се заплаща – това е внушението на „Светлина и сянка“ на Даниел Келман... 

Алчност и нещастие

„Котка върху горещ ламаринен покрив“ в Театър „София“ е не режисьорски, а актьорски театър. Истински актьорски театър без кълчения, мечкарщини, грубиянщини, а фин, изискан, пестелив. Толкова пестелив, че стига до изящество, до на майсенския порцелан изяществото…