mediapool.bg

Проектът за ремонт на столичното Ларго не е сбъркан. За изпочупените и разместени плочки около стъклените куполи са виновни скейтбордистите и камионите, които минават, за да поддържат цветята. Това не било предвидено при одобряването на проекта за ремонт на Ларгото, защото то е и трябвало да бъде пешеходно пространство.

Това се разбра от думите на министъра на културата Боил Банов при бТВ. Преди няколко дни се разбра, че Ларгото трябва да се ремонтира за пореден път три години, след като приключи обновяването му, платено основно с пари от еврофондовете. От Столичната община, която стопанисва тази част от града, обясниха, че има проблем с проекта за стъклените куполи, тъй като не било предвидено, че покрай тях ще минават хора. От Министерството на културата обаче към момента не признават проблем с проекта, а държат дефектите да бъдат отстранени от изпълнителя на проекта - консорциум "Антична Сердика". В противен случай се заканиха, че ще заведат дело срещу него.

"Три реда плочки"

В сряда Банов обясни, че проблемът засяга само "три реда плочки" около куполите. Те всъщност са поставени на капаци с крачета, които периодично трябвало да се вдигат, за да се почисти отводнителната система около куполите. От думите на Банов се разбра, че капаците се чупят, защото са проектирани да издържат тежест до 100 кг, но върху тях от куполите скачали скейтбордисти, минавали велосипедисти, както и камиони, които поливат и поддържат цветята. "Не можем да спрем малките камиончета за цветята, велосипедистите, пешеходците, скейтбордистите, колите", коментира Банов.

"Това, че се случва да влизат машинки, колоездачи и скейтбордисти... заздравяват се капаците и толкова", обяви решението на проблема Банов. Според него пластмасовите крачета, на които сега лягат капаците с плочките, трябва да бъдат сменени с метални. Това и подмяната на плочките щяло да струва не повече от 10 000 лева, които трябвало да плати фирмата изпълнител, тъй като проектът е в гаранция.

"Как да предположим, че отгоре ще се скача със скейтборд"

Министърът не намери грешка в проекта, одобрен от министерството и правен от арх. Христо Генчев, въпреки че именно по проект капаците са направени с пластмасови крачета.

"Той го е правил с тенденция, че до купола няма да влиза кола и че няма някой да скача със скейтборд от купола отгоре. Той го е правил до 100 кг на плочка. Основното на тези плочки е куполът да се отводнява", коментира министърът и добави, че нямало как да се предположи, че плочките ще бъдат подложени на по-голям натиск. "Това не е грешка на някой. Не можеш да предвидиш всичко... Камионът, който ще влиза и ще чисти цветята въобще не му е работа да се вре там", добави Банов.

Той на няколко пъти повтори, че при одобряването на проекта не можело да се предположи на какво ще бъдат подложени плочките при експлоатацията му.

"Как да се предположи, че ще скачат отгоре хора със скейтборд. Какво друго да предположим. Че някой ще се дрогира и ще се блъсне в светофара?! Че някой с парашут ще скочи отгоре върху куполите?", коментира емоционално Банов.

Проблемна е експлоатацията

Самият проектант обясни, че по-скоро проблемът не е в проекта или в неговото изпълнение, а в експлоатацията. "Ако намерим начин да ограничим движението на тежка техника и автомобили по тези подвижни капаци, можем да ги поддържаме в рамките на нормалното", коментира арх. Генчев. Той добави, че плочките са разместени и изпочупени, тъй като хората, които ги вдигат, за да изчистят шахтите отдолу, не са ги поставили добре.

Той допълни, че при разработването на проекта за ремонт е предвидено преминаването на пешеходци и велосипедисти, но не и за автомобили. В същото време преминаването им нямало как да се ограничи.

"Първоначалната идея беше да се сложат колчета. Но се оказа, че пред Министерския съвет няма как да се ограничи влизането на автомобили. Фирмите наоколо се възползват", коментира арх. Генчев. Според него проблемът може да бъде разрешен или с ограничаването на достъпа до автомобили в зоната на куполите, или "да се направи подът такъв, че да издържа тежкотоварни автомобили".

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

„В живота няма второстепенни, епизодични герои, които играят ролята на винтчета.“

Елза Триоле, френска писателка, родена на 24 септември преди 125 години

Анкета

Хареса ли ви концертът на Соня Йончева и Пласидо Доминго в София?

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

"Смъртта на Сталин" на Армандо Янучи (ревю)

И дано повече хора осъзнаят, че най-верният сателит на Русия - България, се е ръководила единствено по този модел.

Майер Лански – ангелът с мръсно лице

 

Интерпретацията, която прави Харви Кайтел на Майер Лански е модерна класика, която трябва да се изучава като образец на актьорско майсторство в киноучилищата.

В "Заповед за арест. Как станах враг номер едно на Путин" се оглежда България на ББ

 

"Горещо я препоръчвам на всички – и на русофили, и на русофоби; и на разумно мислещи, и на изначално предубедени; и на силно ангажирани, и на напълно безразлични; и на много информирани, и на малко знаещи" - ревю на Николай Слатински

Дуилиу Замфиреску, за когото изкуството не бива да репродуцира действителността

 

Трилогията на класика представя и участието на северната ни съседка в Руско- турската война от 1877- 1878 г.