dnevnik.bg

Реставрираните, консервирани и открити преди около две години части от антична Сердика при столичното Ларго вече се рушат на много места. След ремонта на стойност над 17.7 млн. лв. (повечето от които евросредства) част от завършващите червени плочи върху новите надзиди са нацепени, счупени, а на места липсват.

Потърсени от "Дневник" за причините това да се случва, от Министерството на културата обещаха писмен отговор в следващите дни. 

От Столичната община, която според правителствено решение от февруари трябва да стане собственик на обекта и да го експлоатира безвъзмездно в следващите 10 г., коментираха, че още не са го получили за стопанисване. Оттам изразиха очакване при предаването комплексът да е "перфектен вид".

Процедурата по предаването на собствеността се забави, тъй като през март стъклените куполи се напукаха, а много от паветата бяха разместени или счупени.

Добавете коментар


Защитен код
Обнови

„Състоянието на война служи единствено като оправдание за тирания у дома.“

Александър Солженицин, руски писател, роден на 11 декември преди 105 години

Анкета

Ще подарите ли книга за Коледа?

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

„Наполеон“ - филм за възхода и падението на един амбициозен лидер

 

Ридли Скот здравата се е потрудил върху своя епос и заслужава похвала, която ще му е необходима в неговото по-нататъшно творческо развитие

„Диада“ без доза щастие

„Диада“ е честно реализиран филм, с уверена и с ясни послания режисура, впечатлява и операторска работа

За „Ваймар експрес“ и силата на таланта

 

На финала авторката на филма търси помирителен жест – тя деликатно и предпазливо, премерено и едва ли не извинявайки се, стига до извода, че личността и пристрастията на Мутафова отстъпва пред силата на нейния талант, което си е и самата истина.