Общинският институт „Старинен Пловдив“ ще се сдобие с нов директор, но без конкурс, съобщи сайтът "Под тепето". 

Причината за смяната на ръководителя е предстоящото сливане на института с общинското предприятие „Туризъм“. ОП „Туризъм“ няма право да развива търговска дейност, т.е. не може да продава билети за различните забележителности в Пловдив, което затруднява в голяма степен гостите на града. За да се избегне това неудобство се отваряла процедура за обявяването на ОП „Туризъм“ за туристически агент.

Тогава посетителите на античния град ще могат да купуват билети за вход на всички обекти в града, които искат да посетят, включително и онлайн. 

Сегашният директор на "Старинен Пловдив" Минко Кафтански нямал необходимия ценз, твърди "Под тепето". 

От местната администрация заявили, че не желаят да се разделят с него като част от екипа и можело да бъде назначен за зам.-директор. 

Въпреки това липсва отговор на въпроса защо не се обявява конкурс. 

„Анализирането на вярата не включва задължително метод за живеене без нея.”

Юлия Кръстева, българо-френска писателка, феминистка, критик и философ, родена на 24 юни преди 83 години

Европейски дни на наследството: В историческите музеи в Плевен и Бяла Черква

Skif.bg горещо препоръчва за посещение и двете места

„Толкин” на Дом Карукоски (ревю)

 

Пиршество за почитателите на английското кино.

"Пътуване до Хавай" на Хесус дел Серо (ревю)

От същата "серия" е и "Пътуване с татко" (2016) на Анка Мируна Лазареску - отново за бягството отвъд Желязната завеса и за трагичните последици от връщането пак зад нея.

Фантастичният свят на магията и езика

 

Слабо звено на „Вавилон: Тайна история“ от Ребека Ф. Куанг е вмъкването на идеята за дискриминацията, която като че ли става неизменна част от съвременната художествена литература...

„Back to Black“ – новият биографичен филм за Ейми Уайнхаус

 

Биографичните филми работят тогава, когато разглеждат малка и слабо позната част от живота на героя и фокусират вниманието си върху нея

Метерлинк на XXI век

 

Не на последно място, говорейки за Саманта Швеблин и конкретно за сборника „Седем празни къщи“, няма как да подминем и факта, че той е постпандемичен, което засилва темата за самотата, за счупените връзки, за личните лудости…